Driftskoordinator/-planlægger til Præhospitalets afdeling for ambulancer og akutlægebiler

Har du erfaring med vagtplanlægning og kunne du tænke dig at blive en del af et team, der har en nøglerolle i ambulancetjenesten i Region Midtjylland?

Præhospitalets afdeling for ambulancer og akutlægebiler søger en driftskoordinator til vagt- og driftsplanlægning i ambulancetjenesten.

Din rolle
Som driftskoordinator er du sammen med dine tre kollegaer i driftsteamet den primære indgang for ambulancepersonalet vedrørende akutte og planlagte ændringer i vagtplanerne. 

Driftskoordinatorerne har på skift morgenvagt, hvor de modtager sygemeldinger og øvrige henvendelser vedrørende dagens drift og foretager de nødvendige tilpasninger i vagtplanerne. Der er i denne rolle brug for at være løsningsorienteret og for at kunne bevare overblikket - også med flere bolde i luften.

 Udover de akutte, dag-til-dag tilpasninger af driften håndterer driftsteamet også planlægningsopgaver i den langsigtede planlægning: til- og fratrædelser, længerevarende fravær, særlige vagtrul mv. Det er opgaver, der kræver systematik og overblik i forhold til den samlede planlægningsopgave. Driftsteamet arbejder med planlægning ud fra en fast struktur i et årshjul.

Du kan forvente følgende opgaver som driftskoordinator:

  • 1-2 morgenvagter om ugen, hvor du møder kl. 5.45 og tager imod dagens første henvendelser og håndterer dagens drift
  • Håndtering af tilpasninger i vagtplaner; indberetning og indtastning i PDC Vagtplan
  • Håndtering af henvendelser fra ambulancemedarbejderne på telefon og mail om vagter og arbejdstid
  • Selvstændige opgaver, hvor du er den primære kontaktperson. 

Opgaverne løses i tæt samarbejde med kollegaer i Drift & Sekretariat, funktionslederne for ambulancerne og akutlægebilerne og øvrige afdelinger i Præhospitalet, herunder AMK-vagtcentralen og Uddannelse & Kvalitet. 

Din profil
Som driftskoordinator skal du varetage en udadvendt funktion rettet mod at finde løsninger og skabe overblik i driftsafviklingen. Vi leder efter dig, der både trives med en vis grad af uforudsigelighed og hurtige beslutninger samtidig med, at du kan arbejde struktureret og systematisk med blik for detaljerne i vagtplanlægningen.  

Vi lægger desuden vægt på, at du: 

  • Har flere års erfaring med vagtplanlægning, gerne i PDC Vagtplan
  • Er servicemindet og forstår vigtigheden af gode relationer og samarbejde på tværs
  • Har forståelse for og evner at balancere forskellige hensyn, herunder driften, arbejdsmiljø og organisatoriske rammer og regler  
  • Er indstillet på en omskiftelig hverdag med varierende opgaver, og hvor opgaverne er under udvikling. 

Vi tilbyder
Vi tilbyder en hverdag med gode kollegaer og et godt arbejdsmiljø, hvor opgaverne er spændende og meningsfulde. Du bliver ansat i Drift & Sekretariat i Præhospitalets afdeling for ambulancer og akutlægebiler. I Drift & Sekretariat er vi 12 medarbejdere, der varetager administrative og driftsunderstøttende opgaver i afdelingen. 

Du vil have mulighed for hjemmearbejde ca. en dag om ugen efter nærmere aftale. 

Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelsen sker i henhold til HK Overenskomst for administrations- og IT-personale m.fl. og i henhold til principperne i Ny Løn. 

Yderligere information
Spørgsmål om stillingen kan rettes til vicekontorchef Jeanette Pinnerup Jensen på tlf. 23 37 38 44 eller mail: jeajen@rm.dk eller daglig leder Linda Kristensen på tlf. 40 46 35 76 eller mail lidkri@rm.dk.

Ansættelsesproces 
Du søger stillingen ved at klikke på "Ansøgning" nederst i stillingsopslaget. Vedhæft ansøgning, CV og andre relevante bilag. 

Første samtale forventes afholdt onsdag d. 22. oktober i Aarhus.  
Anden samtale forventes afholdt fredag d. 24. oktober i Aarhus. 

Tiltrædelse 
1. december 2025 eller efter nærmere aftale. 

Ansøgningsfrist 
Tirsdag d. 7. oktober 2025. 

 

 

 

 

 

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Kontor og administration
Tiltrædelse: 01-12-2025
Arbejdssted: Præhospitalet
Afdeling:
Præhospitalet, AMB/ALB fælles
Lokation: Olof Palmes Allé, 32, 8200, Aarhus, Denmark
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Jeanette Pinnerup Jensen Vicekontorchef
Telefon (Primær kontakt): 23373844
Kontakt: Linda Kristensen
Telefon: 40463576
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk