Kvalitetskonsulenter med interesse for at udvikle kvaliteten i patientbehandlingen i Odense, Aalborg, Aarhus eller København


Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut (SundK) søger kvalitetskonsulenter, som brænder for at skabe bedre kvalitet for patienterne i hele sundhedsvæsenet.

Vil du være med til understøtte SundK’s arbejde frem mod et styrket, databaseret og mere målrettet kvalitetsarbejde samt en bedre prioritering og ressourceudnyttelse til gavn for patientbehandling i Danmark? Og motiveres du af koordinering, administrative og procesfaciliterende opgaver samt projektledelse? Så er du måske vores nye kollega i instituttet, med mulighed for arbejdsplads på kontoret i København, Aalborg, Odense eller Aarhus.
 

Om jobbet

Vi søger kvalitetskonsulenter til to af SundK’s kvalitetsenheder. Som kvalitetskonsulent vil du skulle understøtte udvikling af kvaliteten i sundhedsvæsenet. Opgaverne omfatter facilitering, koordinering og administration. Du bliver tilknyttet specifikke sygdomsområder (som kan ændre sig over tid) og skal i samarbejde med dine kolleger og sundhedsfaglige eksperter bidrage til frembringelse af ny viden samt understøtte, at viden bliver omsat til handling, der kommer patienterne til gode. Arbejdet vedrører både sekretariatsfunktion i forhold til de kliniske kvalitetsdatabaser, men kan også vedrøre andre opgaver i enhederne - fx i forhold til kliniske retningslinjer og analyser. Du kan også få opgaver som projektleder eller -deltager i forskellige sygdomsspecifikke eller tværgående projekter. Som kvalitetskonsulent er dine opgaver afvekslende, og der er gode faglige udviklingsmuligheder. 
 

Dine primære opgaver

  • Koordinering, administrativ bistand og procesunderstøttelse i forbindelse med drifts- og udviklingsopgaver indenfor de sygdomsområder, du tilknyttes – i tæt samarbejde med dine kollegaer og eksterne samarbejdspartnere
  • Administrative opgaver i forbindelse med møder, herunder sikring af dagsordner og mødereferater
  • Indgå i arbejde med at producere og understøtte implementering af SundK vidensprodukter
  • Kontaktperson for henvendelser fra samarbejdspartnere, myndigheder, klinikere og forskere mv. 
  • Skiftende deltagelse i tværgående projekter eller opgaver i organisationen.
     

Om dig

Vi lægger vægt på, at du har:

  • erfaring med forbedringsarbejde og datastøttet kvalitetsudvikling
  • kendskab til principper og metoder i evidensbaseret medicin 
  • forståelse for sundhedsvæsenets organisering
  • erfaring med administrativ understøttelse og projektledelse
  • sundheds- eller samfundsvidenskabelig baggrund eller tilsvarende.

Som person er det vigtigt, at du er:

  • effektiv og detaljeorienteret med stor interesse for administrative opgaver og procesunderstøttelse
  • systematisk og i stand til at skabe overblik
  • en god formidler, både på skrift og i tale
  • en dygtig facilitator, der evner at etablere gode samarbejder på tværs af forskellige faggrupper og teams, både internt og eksternt
  • i stand til at arbejde selvstændigt - men også er en stærk teamplayer, der forstår vigtigheden af den fælles indsats for det fælles mål
  • diplomatisk, positiv og har en åben tilgang i samarbejder.
     

Vi tilbyder

  • meningsfulde opgaver og stor frihed i udførelsen
  • drifts- og udviklingsopgaver, hvor vi hele tiden stræber efter at blive bedre
  • tværfagligt og tværsektorielt samarbejde
  • høj faglighed og stærk kollegial videndeling og sparring 
  • god mulighed for selv at præge den daglige arbejdstilrettelæggelse 
  • et tværfagligt miljø med kompetente, hjælpsomme kolleger.
     

Løn og ansættelse

Stillingen ønskes besat pr. 1. december 2025 og er i udgangspunktet på 37 timer pr. uge. Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.
Arbejdssted er på et af vores kontorer i enten Odense (Forskerparken), Aarhus N (Hedeager), Aalborg (NOVI Science Park) eller København (Rigshospitalet). Du skal regne med nogen rejseaktivitet i forbindelse med møder og kontakt til kolleger.

Ansøgning

Send os din ansøgning, dit CV, uddannelsesbevis og evt. andre relevante dokumenter via vores online system senest mandag den 6. oktober 2025.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 10. oktober 2025. 
Hvis du har lyst til at høre nærmere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedsleder Charlotte Cerqueira, tlf. 2921 4916 eller enhedsleder Mette Roed Eriksen, tlf. 2924 6809.

 

Om Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut

Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut er oprettet pr. 1. januar 2025. Vi er en dagsordensættende aktør inden for kvalitetsudvikling og prioritering i sundhedsvæsenet og har som mål at skabe synergi mellem fire kerneområder:

  • Udarbejdelse af kliniske retningslinjer
  • Vurdering af behandlingsformer og sundhedsteknologier
  • Drift og udvikling af landsdækkende kliniske kvalitetsdatabaser
  • Drift og udvikling af arbejdet med utilsigtede hændelser (UTH’er) og Dansk Patientsikkerhedsdatabase

Med ca. 140 dedikerede medarbejdere i Aarhus, Aalborg, København og Odense arbejder vi for at understøtte høj og ensartet kvalitet i hele patientens forløb. 

Bliv en del af Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut, hvor du kan være med til at styrke kvalitet og prioritering i sundhedsvæsenet for patienternes bedste. 



Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Konsulent, Proceskonsulent
Tiltrædelse: 01-12-2025
Arbejdssted: Sundhedsvæsnets Kvalitetsinstitut
Afdeling:
SundK - Odense
Lokation: Forskerparken, 10, 5230, Odense
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Charlotte Cerqueira Enhedsleder
Telefon (Primær kontakt): 2921 4916
Kontakt: Mette Roed Eriksen
Telefon: 2924 6809
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk