Aarhus Universitetshospital, Økonomi og Planlægning, Regnskab søger en ny kollega til Regnskabsteamet

Brænder du for tal, struktur, udvikling og at gøre en reel forskel - hver dag?

På Aarhus Universitetshospital spiller økonomi- og regnskabsfunktionen en vigtig rolle i at sikre, at patienter, pårørende og medarbejdere har de bedste forudsætninger. Derfor søger  vi en dygtig, initiativrig og dedikeret assistent, der vil være med til at skabe overblik, kvalitet og tryghed i vores økonomiske processer. Hvis du trives i et miljø, hvor præcision og mening går hånd i hånd, så er det dig, vi leder efter. 

Om os

Regnskab består af 19 ansatte, 2-3 kontorelever og en funktionsleder. Vi arbejder i tre teams med hver sit faglige speciale, og regnskabsteamet søger nu en ny kollega. Vi vægter fællesskab, faglighed og en uformel omgangstone højt, og vi tror på, at trivsel skaber arbejdsglæde.

Aarhus Universitetshospital og Psykiatrien på Aarhus Universitetshospital skal på baggrund af Sundhedsreformen pr. 1. januar 2026 integreres til et hospital under én samlet Hospitalsledelse. Det betyder bl.a., at de to Hospitalsstabe skal flytte sammen i januar 2026. Det er en spændende tid der venter os, hvor flere ting endnu ikke er faldet helt på plads. Derfor er det på nuværende tidspunkt ikke muligt at beskrive den eksakte opgaveportefølje ift. den ledige stilling. I stedet beskrives hovedopgaverne i Regnskabsteamets Debitor- og Kreditorgruppen, da du vil komme til at arbejde i én af grupperne.

Teamets arbejdsopgaver

Debitor:

  • Administration og opkrævning af lønrefusion hos de faglige organisationer vedr. tillidsrepræsentanter
  • Registrering og bogføring af lønrefusion fra kommunerne vedr. sygedagpenge og barsel m.v.
  • Fakturering af hospitalets tilgodehavender til eksterne og interne samt regnskabssupport ift. frikøb af personale
  • Håndtering af salg fra hospitalets caféer, herunder administration af patient- og kontantkasser
  • Bogføring af bank og afstemning af diverse statuskonti

Kreditor

  • Kontaktperson for et antal kliniske afdelinger ift. kontering af leverandørfakturaer
  • Betaling af udenlandske fakturaer
  • Afregning af kursus- og rejseudgifter samt refusion af udlæg til ansatte 
  • Support til afdelingerne ift. systemer og spørgsmål af regnskabsmæssig karakter, herunder regler og retningslinjer på området

Vi forventer, at du

  • Er kontoruddannet (gerne indenfor offentlig administration) eller har en anden relevant uddannelse samt erhvervserfaring indenfor regnskab
  • Er fagligt nysgerrig, serviceminded og sætter kvalitet højt 
  • Har lyst til at lære nyt, fordi regnskabsområdet forandrer sig i takt med udvikling og digitalisering
  • Har flair for IT og er fortrolig med Excel, M365 og Teams samt forståelse for det bagvedliggende i IT-systemerne, og hvordan de arbejder sammen, fordi vi hele tiden arbejder på at optimere vores arbejdsgange/processer
  • Er god til at kommunikere og samarbejde på tværs af faggrupper, herunder deltagelse i relevante møder sammen med teamets samarbejdspartnere og klinikken
  • Kan kommunikere på engelsk, både i skrift og tale
  • Har blik for hele opgaven, og ikke kun den del du leverer ind til
  • Er vedholdende, løsningsorienteret og kommer i mål med opgaverne
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø i hele afdelingen med engagement og godt humør

Vi tilbyder

  • Et job med spændende og afvekslende opgaver, hvor du får ansvar og mulighed for at udvikle dine kompetencer, herunder mulighed for efteruddannelse som kommunom og diplom
  • Et job, hvor der er fokus på det tværfaglige samarbejde med kollegaer i afdelingen, Hospitalsstaben, klinikken, regionshospitalerne og Koncernøkonomi
  • En arbejdsplads med uformel omgangstone, hvor der er fokus på trivsel og balance mellem arbejde og privatliv
  • En fuldtidsstilling, hvor der er flextid og en åbningstid fra kl. 8-15. På sigt er der også mulighed for hjemmearbejdsdage

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til

Funktionsleder Jeanette Madsen på 2278 7779.

Ansøgningsfristen er tirsdag den 2. december 2025 og samtaler afholdes onsdag den 10. december 2025.

Vil du være en del af vores team, og kan du se dig selv i jobbet? Så send din ansøgning og CV via linket i annoncen. 

 

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Økonomi og regnskab
Tiltrædelse: 01-02-2026
Arbejdssted: Aarhus Universitetshospital
Afdeling:
Stab, Øk-Plan, Regnskab
Lokation: Hedeager, 3, 8200, Aarhus
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Jeanette Madsen Funktionsleder
Telefon (Primær kontakt): 22787779
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk