Afdelingsleder til den delvis lukkede behandlingsinstitution Grenen-Glesborg

Vil du arbejde et sted, hvor du gør en forskel for udsatte børn og unge? Og har du lyst til at udvikle dine kompetencer indenfor ledelse i et meningsfuldt og fagligt udfordrende job?

Grenen-Glesborg består aktuelt af fire afdelinger (Roden, Stammen, Toppen og Kernehuset) hvor der er plads og hjerterum til op til 26 børn og unge i alderen 12-17 år. 

Der søges en afdelingsleder til afdeling Roden pr. 1. august 2025.

Grenen-Glesborg modtager unge, der primært anbringes på grund af kriminalitet, misbrug eller anden adfærd, der udgør en fare for den unge selv eller andre. Desuden modtager vi ofte unge, der er diagnosticeret med eller skal udredes for psykiske lidelser og adfærdsmæssige forstyrrelser, hvorfor der er et tæt samarbejde med DOKs interne psykologafdeling og en ekstern tilknyttet psykiater. 

Afdeling Roden er en afdeling på matriklen med plads til seks unge. I dagtimerne deltager de unge enten i vores interne skole- og værkstedstilbud eller i et eksternt tilbud som fx FGU.

Vi tilbyder

  • Et ambitiøst specialområde, der er udviklingsorienteret, og som ønsker at præge den nationale dagsorden for vores type af institutioner i Danmark.
  • Et særdeles meningsfuldt arbejde med spændende faglige udfordringer.
  • Dygtige og engagerede medarbejdere.
  • Et velfungerende lederteam, der både har faglige ambitioner for vores unge og fokus på (leder)trivsel.
  • Ledelsessupervision og efteruddannelser indenfor ledelse, arbejdsmiljø og relevante behandlingskomponenter.
  • En onboardingplan, der gør dig i stand til at udfylde jobbet, hvor du er tilknyttet en mentor.

Opgaver, du som afdelingsleder skal lykkes med

  • Sikre en faglig og økonomisk bæredygtig afdeling Roden
  • Ledelse af ca. 15-20 medarbejdere, herunder både faste medarbejdere og vikarer.
  • Implementering af den socialpædagogiske og tværfaglige behandling, herunder sikre en fælles forståelse samt koordinere handlinger ud i praksis blandt afdelingens medarbejdere, hvilket forudsætter, at du er tæt på afdelingen og har kendskab til de unge.
  • Være faglig sparringspartner for medarbejderne, hvor det tilstræbes, at den socialpædagogiske og sundhedsfaglige indsats udvikles, udøves og formidles i et omsorgsperspektiv.
  • Kvalitetssikre overensstemmelse mellem pædagogik og målene i de unges handleplaner.
  • Implementere og sikre at LA2 planer udarbejdes mhp. at forebygge konflikter og magtanvendelser. 
  • Varetagelse af bagtjenestefunktion på skift med øvrige ledere.
  • Medansvarlig for et sundt arbejdsmiljø med fokus på medarbejdertrivsel, sikkerhed og passende normering.
  • Bidrage til faglig udvikling med udgangspunkt i praksis på tværs af DOK.

En del af et lederfællesskab
Du refererer til matriklens tilbudsleder sammen med tre andre afdelingsledere. Du bliver en del af DOK ledelsen med i alt 13 afdelingsledere, 4 tilbudsledere, 1 områdeleder samt en områdechef. 

Vi er alle drevet af passion for socialområdet, og der er vide rammer for udvikling og indflydelse. I ledelsen vægter værdierne ordentlighed, åbenhed og dialog højt, og der er en gensidig forventning om, at alle bidrager aktivt til udviklingen på tværs i specialområdet. 

Dine kvalifikationer og kompetencer

Vi søger en afdelingsleder, der har erfaring med personaleledelse, gerne i en socialpædagogisk kontekst og/eller i psykiatrien. En leder, som kan tiltrække og videreudvikle et hold af kvalificerede medarbejdere. Du har gerne en baggrund som fx pædagog, socialrådgiver eller lærer, og du har indblik i psykiske lidelser, gerne selvskade og gerne erfaring med tilgange som LA2, konflikthåndtering, misbrugsbehandling og belastningspsykologi.

Vi ser gerne;

  • at det ligger dig på sinde at skabe gode rammer for anbragte børn og unge på kanten af samfundet.
  • at du involverer og samler medarbejderne, og at I sammen holder fokus på kerneopgaven – de unge.
  • at du er en leder, der prioriterer formel og reel kompetenceudvikling af medarbejderne, og du formår i din formidling at skabe mulighed for faglig og personlig udvikling der matcher skiftende krav og forventninger til vores målgruppe.
  • at du har stærke relationelle kompetencer, er lydhør og parat til dialog og kan tage imod feedback.
  • at du er naturligt optaget af din egen ledelsesudvikling og udvikler kontinuerligt din ledelsespraksis. 
  • at du har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation.
  • at du har overblik og flair for samarbejde på tværs samt erfaring med at drifte en afdeling som en del af en større organisation 

 

Om Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge
Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) er en del af det specialiserede socialområde i Region Midtjylland med den fælles vision at understøtte borgerne i at udleve ønsker, håb og drømme. DOK består af behandlingsinstitutionerne: Grenen-Glesborg, Grenen-Dalstrup, Koglen og MultifunC. 

I specialområdet DOK er kerneopgaven at levere ydelser på et højt specialiseret niveau til nogle af de allermest udsatte børn og unge i Danmark. Der er i specialområdet både delvis lukkede, sikrede og særligt sikrede pladser, der giver muligheden for at skabe sammenhængende forløb for de unge, og dermed understøtte en positiv personlig og social udvikling hos dem. Behandlingen bygger på en solid viden om, at motivation og læring opnås via rette støtte og aktiviteter med ansvarlige og tydelige voksne, der kan og vil de unge.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt og i henhold til gældende overenskomst på området. Der er tale om ansættelse uden højeste tjenestetid. Du vil sammen med ledelsen indgå i telefonisk bagtjenesterul med efterfølgende mulighed for at planlægge en fridag. 

Hovedtjenestested er på Grenen-Glesborg, Hemmedvej 1 8585 Glesborg. Du skal forvente mødeaktivitet på alle fire matrikler og i hele regionen, hvorfor kørekort er et krav. Der er mulighed for lån af bil ifm. Mødeaktiviteter på øvrige matrikler. 

Ansøgning og rekrutteringsproces 

Send os din ansøgning og fortæl, hvorfor lige du skal være vores kommende afdelingsleder på afdeling Roden, Grenen-Glesborg. 

Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025 eller efter nærmere aftale. I forbindelse med ansættelse indhentes børne- og straffeattest. 

For yderligere oplysninger kontakt: Tilbudsleder Michael Aakjær på tlf: 29379726 eller mail: micaak@rm.dk 


Ansøgningsfrist den 22. maj 2025

Ansættelsessamtaler afholdes den 6. juni 2025. Ved eventuelt behov for 2. samtale forventes denne afholdt den 10. juni 2025.

Der kan blive tale om udarbejdelse af personligt ledelsesgrundlag og/eller case i løbet af ansættelsesprocessen.

Læs mere om Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge på hjemmesiden: http://www.dok.rm.dk/

Du kan læse mere om socialområdet på hjemmesiden: social.rm.dk

Alle henvendelser behandles naturligvis fortroligt.

 

 

 

 

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Ledelse
Tiltrædelse: 01-08-2025
Arbejdssted: Socialområdet
Afdeling:
DOK Grenen Roden
Lokation: Hemmedvej 1, 8585, Glesborg, Danmark
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Michael Aakjær Tilbudsleder
Telefon (Primær kontakt): 29379726
Kontakt: micaak@rm.dk
Telefon: 29379726
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk