Afdelingsleder til Gårdene i Randers (tidsbegrænset)

Vil du være en del af et højt specialiseret tilbud, hvor faglighed, struktur og nærvær er nøgleordene?

På Gårdene i Randers søger vi en afdelingsleder i en tidsbegrænset periode.

Du skal være med til sikre stabil drift og understøtte den faglige udvikling i en periode med forandring.

Stillingen er tidsbegrænset fra 1. december 2025 til 31. december 2026. 

 

Om stillingen

Som afdelingsleder får du del i det daglige ansvar for driften af Gårdene, men med særligt fokus på fagligheden. Du vil være tæt på både borgere og medarbejdere og indgå i et stærkt lederteam med to andre afdelingsleder og en tilbudsleder. I hverdagen bliver du understøttet af Gårdenes vagtplanlægger og AC-medarbejder.

Du refererer til tilbudslederen, som er en del af områdeledelsen i Specialområde Udviklingshandicap (SUA).

Om Gårdene

Gårdene er et højt specialiseret døgntilbud for borgere med udviklingshandicap som alle har brug for en særligt tilrettelagt pædagogisk indsats, er kriminalitetstruede eller idømt en foranstaltningsdom. 
Vi har plads til 18 borgere og beskæftiger omkring 50 medarbejdere. 

Vores arbejde bygger på et solidt fagligt fundament med afsæt i b.la KRAP og  neuroaffektiv udviklingspsykologisk forståelsesramme.
Som en del af SUA – Specialområde Udviklingshandicap i Region Midtjylland – arbejder vi målrettet med at skabe udvikling og øget selvstændighed for voksne med komplekse støttebehov.

En rolle med fokus på faglighed og følgeskab

Som afdelingsleder på Gårdene bliver du en vigtig del i et ledelsesteam, hvor nærvær, faglighed og samarbejde går hånd i hånd.
Du får en central rolle i at understøtte og videreføre fagligheden, skabe sammenhæng i driften og bidrage til trivsel og retning i hverdagen.
 

Du vil få medansvar for:


Faglig ledelse

  • at sikre og udvikle kvaliteten i den pædagogiske og sundhedsfaglige praksis
  • at understøtte faglig refleksion og læring på tværs af afdelinger
  • at omsætte viden og data til handling i daglig praksis
  • være med i implementeringen af LA2u 

Personaleledelse

  • at skabe et trygt og udviklende arbejdsmiljø med fokus på psykologisk sikkerhed
  • at planlægge og prioritere ressourcer, så både faglighed og trivsel går hånd i hånd
  • at afholde sygefraværs-, omsorgs- og MUS-samtaler 

Strategisk ledelse

  • at omsætte Gårdenes faglige og organisatoriske retning til konkret praksis
  • at bidrage til det tværgående ledelsesfællesskab i SUA

 

Vi leder efter dig, der:

  • har ledererfaring og trives med at være tæt på både fagligheden og medarbejderne
  • er struktureret, tydelig og tillidsvækkende
  • kan sikre stabil drift og samtidig fastholde fokus på faglig udvikling
  • hviler i din faglighed – og kan bruge den som afsæt for at lede andre
  • er ordentlig, nysgerrig og samarbejdsorienteret
  • har en pædagogisk uddannelse
  • har et højt reflektionsniveau 

Det er vigtigt, at du har erfaring med målgruppen og er bekendt med de opgaver der følger med, i forhold til at håndtere udgange for borgere, der er underlagt udgangsbekendtgørelsen.

Vi tilbyder

  • et højt specialiseret fagligt miljø med engagerede kolleger
  • et tæt lederfællesskab med sparring, supervision og støtte
  • en arbejdsplads, hvor udvikling, faglighed og arbejdsglæde er prioriteret højt
  • mulighed for at sætte dit aftryk på Gårdenes faglige retning i en afgrænset periode

 

Praktisk information

  • Ansøgningsfrist: 7. november 2025
  • Samtaler: uge 47
  • Stillingen er fuld tid og tidsbegrænset: 1. december 2025 – 1. december 2026
  • Tiltrædelse: 1.december eller snarest muligt derefter. 
  • Du indgår i turnus med at være bagvagt udenfor almindelig arbejdstid.

 

Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst mellem Danske Regioner og relevant faglig organisation.
Vi er en røgfri arbejdsplads og indhenter altid straffeattest og referencer før ansættelse.
Kørekort er en forudsætning.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

Tilbudsleder Helle Hededal Lentz, tlf. 40 13 33 83 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Ledelse
Tiltrædelse: 01-12-2025
Arbejdssted: Socialområdet
Afdeling:
SUA Gårdene - Tværgående Funktioner
Lokation: Nedergårdsvej 8-12, 8960, Randers SØ
Beskæftigelsestype: Tidsbegrænset
Arbejdstid: Fuldtid, Varierende arbejdstider
Primær kontaktperson:
Helle Hededal Lentz Tilbudsleder
Telefon (Primær kontakt): 40 13 33 83
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk