Datakonsulent med flair for udvikling af BI-rapporter

Vil du bringe data i spil og gøre en forskel for arbejdet med indkøb og bæredygtighed i Region Midtjylland? Vi søger en skarp datakonsulent til fællesfunktionen for indkøb og medicoteknik. Du er nysgerrig, teknisk stærk og skaber løsninger, der bliver brugt – ikke bare gemt.

Du bliver en del af afdelingens datateam
I Indkøb & Medicoteknik kommer du til at arbejde i afdelingens Økonomi- og Dataenhed, der er en del af en tværgående stab. Selve datateamet består af 4 medarbejdere inklusiv dig. 

Datateamet arbejder med forskellige aspekter af data – herunder ETL, datavisualisering, BI-rapportering, projektledelse, behovsafdækning, datakvalitet og automatisering (UiPath/Python). Kort sagt er vi involveret i hele Business Intelligence-processen. Du vil blive en del af dette dedikerede team, og du kommer også til at have et tæt samarbejde med den øvrige del af afdelingen og regionens afdeling for Data- og Dataanvendelse.

Primære arbejdsopgaver i stillingen
For at sikre en robust datafunktion ønsker vi en medarbejder med kompetencer inden for især datavisualisering og gerne SQL. Rapportudvikling og -implementering i samarbejde med brugerne vil udgøre en stor del af dine arbejdsopgaver, men du vil også blive involveret i at løse en række af de øvrige opgaver i teamet. 

Den ledige stilling indebærer et særligt ansvar for dataunderstøttelse af vores indkøbsfunktion og vores bæredygtighedsteam. De primære datakilder for disse funktioner relaterer sig til økonomi-, indkøbs- og logistikdata, og du vil have løbende kontakt med en bred vifte af faggrupper, som gør brug af disse data. Du kan derfor forvente at skulle arbejde både på egen hånd ude i organisationen og som en del af et team, hvor du får mulighed for faglig udvikling og sparring.

Regionens standard er Tableau til visualisering samt MSSQL til databaser, hvilket derfor også vil være dine primære værktøjer.

Indkøb & Medicoteknik arbejder løbende med at automatisere processer både hos os selv og ude på hospitalerne. Skulle du have kendskab til at bygge RPA-løsninger (UiPath er regionens standard), er der også mulighed for at bringe disse kompetencer i spil. 

Faglige og personlige kvalifikationer
Det er et krav, at du har en relevant akademisk uddannelse.

  • Vi ser gerne, at du har erfaring med et frontend-værktøj til datavisualisering. Ideelt set har du arbejdet med Tableau, Power BI, Qlik eller tilsvarende.
  • Hvis du har erfaring inden for SQL, er det en fordel.
  • Har du kendskab til RPA-software, Python eller VBA, er det et plus, men ikke et krav.
  • Vi forventer, at du er initiativrig, engageret, ansvarsbevidst og er nysgerrig på den forretning, du bliver en del af.
  • Din tydelige kommunikation med brugerne og evne til at forstå organisationens behov er afgørende for at få succes i stillingen.
  • Vi forventer, at du har en analytisk tankegang med et ønske om at understøtte operationelle beslutninger på et mere datadrevet grundlag.

Vi tilbyder
Indkøb & Medicoteknik tilbyder en attraktiv arbejdsplads og et meningsfyldt arbejde. Vi arbejder for, at det skal være nemt at være medarbejder og sikkert at være patient i Region Midtjylland.

Du kommer til at arbejde et sted med spændende og varierende opgaver, dygtige kolleger og samarbejdspartnere samt med gode muligheder for personlig og faglig udvikling.

Humor, trivsel og en uformel kultur vægtes højt på vores arbejdsplads. Det samme gør fleksibilitet. Det er vigtigt, at du har tid til et liv ved siden af arbejde. Vi har derfor en flekstidsordning, og der er mulighed for en aftale om at arbejde hjemmefra flere dage om ugen.

Derudover tilbyder vi en god pensionsordning, og vi har et sundhedsudvalg, der løbende afholder forskellige arrangementer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Hovedtjenestestedet er Indkøb & Medicoteknik, Olof Palmes Allé 15, 8200 Aarhus N.

Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer inkl. betalt frokostpause og med flekstidsordning.

Ansættelsen sker med reference til områdelederen i Økonomi- og Dataenheden.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende regler om Ny Løn.

Vi ønsker at ansætte hurtigst muligt og senest med opstart medio august 2025. 

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til: 

  • BI-udvikler Mikkel Blond Kroun på tlf. 2491 5723 eller via mail mikkro@rm.dk
  • Områdeleder Astrid Kriegbaum Westphael på tlf. 2334 7977 eller via mail astwes@rm.dk

Samtaler afholdes torsdag den 15. maj 2025. En eventuel 2. samtalerunde afholdes mandag den 19. maj 2025. Der indkaldes med kort varsel til begge samtalerunder.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er tirsdag den 6. maj 2025.

Ansøgninger modtages kun via vores elektroniske rekrutteringssystem.

Vælg det anførte link for at søge stillingen. 

Vi glæder os til at høre fra dig.

Bliv en del af en spændende afdeling 
Indkøb & Medicoteknik er en regionsdækkende enhed med ca. 200 ansatte, som har ansvaret for indkøb, logistik og medicoteknik i hele Region Midtjylland:

  • Vi står for alle regionens udbud, indkøbsaftaler og kontrakter,
  • Vi har ansvaret for varelogistikken, lige fra varen bestilles, til den leveres rette sted i regionen, hvilket også indebærer regionens fælleslager, der drives af en privat partner,
  • Vi anskaffer, drifter og vedligeholder det medicotekniske udstyr på regionens hospitaler og rådgiver hospitalerne på området.

Desuden arbejder vi for en bæredygtig udvikling af regionen. Vi indtænker regionens mål om mindre CO2-aftryk, mindre affald og mere genanvendelse i opgaveløsningen på alle vores ansvarsområder. Sammen med Center for Bæredygtige Hospitaler, der er en del af Indkøb & Medicoteknik, dækker vi næsten hele opgaven med Cirkulær Økonomi i Region Midtjylland. 

Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside.

Eller få et indblik i vores hverdag på LinkedIn.

 

 

 

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: AC-medarbejder, Datalog, Datamatiker
Tiltrædelse: 15-08-2025
Arbejdssted: Regionshuset Aarhus, Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik
Afdeling:
Indkøb & Medicoteknik
Lokation: Olof Palmes Allé, 15, 8200, Aarhus N
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Astrid Kriegbaum Westphael Områdeleder
Telefon (Primær kontakt): 2334 7977
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk