Dedikeret økonomicontroller til en af landets største digitaliserings og it-afdelinger

Har du lyst til at være en del af en kompleks og udviklingsorienteret organisation, hvor du får selvstændigt ansvar for økonomistyring og controlling? Vi har brug for en ny controller i vores team, hvor hverdagen er på et kontor med højt til loftet og endnu højere faglighed. Er det dig? Så læs med her!   

Det bliver din opgave at varetage økonomistyring og controlling for Digitalisering og It – vi er mere end 560 medarbejdere, der arbejder med sikker og stabil drift, med udvikling af nye løsninger og med digitalisering af sundhedsvæsnet. Din primære opgave bliver økonomistyring, herunder budgettering, prognoser og økonomiske analyser. Hverdagen er dynamisk, og som vores nye kollega skal du gerne trives i at gribe ad-hoc opgaver med korte deadlines, som du både selvkørende og dygtigt eksekverer på. Controller-rollen stiller store krav til din præcision og dit overblik, men også din evne til at tænke nyt og dele dine ideer med organisationen, når du samarbejder på tværs af medarbejdere, projektledere og organisationens chefer. 

Dine væsentligste opgaver bliver:

  • Økonomistyring og afrapportering 
  • Budgetlægning og udarbejdelse af budgetmateriale
  • Budgetopfølgning
  • Økonomiske analyser
  • Formidling af økonomi i forskellige kontekster 

Du kommer til at få dine egne ansvarsområder i Digitalisering og It og du vil få et tæt samarbejde med afdelingens øvrige controllere. Du vil få en stor kontaktflade og yde rådgivning for ledere og chefer i hele organisationen. 

Hvem er du?

Arbejdsopgaverne kræver både præcision og overblik – men det er også vigtigt, at du har engagementet og evnen til med kort varsel at sætte dig ind i sagsfremstillinger med kompleks økonomi. Dit drive og evnen til at være vedholdende er vigtige egenskaber for os. 

Vi samarbejder på tværs i hele Digitalisering og It, og du får en bred berøringsflade med mange forskellige kolleger. Du skal være en dygtig kommunikator med stærke samarbejdsevner, der nemt skaber relationer og kommunikerer på tværs af organisationen og geografi.

 Vi søger dig, der

  • Har en relevant, økonomisk baggrund
  • Har erfaring fra en lignende stilling
  • Er detaljeorienteret
  • Kan udarbejde modeller og arbejder ubesværet i komplekse regneark
  • Forstår at bruge økonomiske metoder i praksis 

Vi lægger vægt på, at du, foruden at være en dygtig rådgiver og sparringspartner, kan producere og levere økonomiske overblik, økonomistyring og skriftlige sagsfremstillinger til gavn for hele organisationen – også så ikke-økonomer forstår det. 

Du sætter pris på forskellige fagligheder og forstår at bringe det i anvendelse.

Derudover er du

  • En der vil bidrage til et godt, kollegialt fællesskab
  • Initiativrig med et naturligt drive; du lader dig ikke begrænse
  • Ambitiøs og du går gerne et skridt længere, hvis opgaven kræver det
  • Ansvarsbevidst og sætter en ære i at levere den rette kvalitet til tiden.

Bliv en del af Økonomiområdet 
Du får et job i en åben og agil organisation præget af et højt fagligt niveau og med mulighed for stor fleksibilitet i arbejdstiden. 
I området Økonomi og Kontrakter får du 18 engagerede og dedikerede kolleger, der sætter pris på at samarbejde. Vi har en hverdag med gode grin og en uformel omgangstone med højt til loftet. Du kommer til at indgå i et ambitiøst og velfungerende team bestående af 6 controllere, som gerne vil udfordres med kompetent, faglig viden og erfaringer. Vi er dristige og ikke bange for at prøve noget nyt; skub derfor gerne til vores verdensbillede og tag ansvar.

Samarbejde på tværs og fokus på kompetenceudvikling 

Vi tror på, at samarbejde på tværs og løbende efteruddannelse er med til at skabe et godt arbejdsklima, hvor vi lærer nyt og inspirerer hinanden. Derfor arbejder vi målrettet med strategisk kompetenceudvikling, og tilbyder dig gode muligheder for personlig og faglig udvikling. 

Vi sørger for et tilpasset introduktionsforløb og en seriøs og interesseret opfølgning efter din ansættelse. Du kommer til at deltage på vores interne akademi, som er et struktureret kursusforløb, der skaber et fælles afsæt og et godt og bredt kendskab på tværs af It og Region Midtjylland. Vi arbejder for at skabe de bedste rammer, så du kan udvikle dig og blive endnu dygtigere.

Er du interesseret? 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder, Morten Skjoldsøge, på 2494 6604/morskj@rm.dk eller controller Camilla Holm på tlf.23618261/caihol@rm.dk.

Send din ansøgning senest den 8. august. Vi regner med at holde 1. samtale den 19. august, og går du videre til 2. samtale, må du forvente at skulle lave en personprofil. 

Digitalisering og It. Sammen om den digitale transformation - vi gør det nemmere at være ansat og bedre at være borger i Region Midtjylland.

Vi er én af landets største, selvstændige afdelinger, som arbejder med digitalisering og it. Vi er over 550 ansatte, som hver dag går på arbejde for at understøtte vores 36.000 brugere med innovative teknologiske løsninger, stabil drift og kvalificeret support på alle årets dage - døgnet rundt. 

Vi er ikke en traditionel it-afdeling. Vores mål er at være en proaktiv samskaber af brugernære digitale løsninger, som går forrest i den digitale udvikling. Vi stræber efter at fremme meningsfuld innovation og sammenhængende digitale sundhedsoplevelser, der styrker, udvikler og understøtter fremtidens sundhedsvæsen på tværs af sektorer - samtidig med at vi sikrer robust drift og god support til alle vores brugere. Digitalisering og It er hvor innovation og service mødes for at skabe en bedre og mere sammenhængende fremtid for et sundhedsvæsen i verdensklasse. 

Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside eller få et indblik i vores hverdag på LinkedInDu kan også læse regionens digitaliseringsstrategi, som bygger på udvikling af digitale løsninger på patienternes og borgernes præmisser.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale. 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: IT, Økonomi og regnskab
Tiltrædelse: 01-10-2024
Arbejdssted: Regionshuset Viborg, Digitalisering og It
Afdeling:
Digitalisering og It
Lokation: Skottenborg, 26, 8800, Viborg
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Morten Skjoldsøge Områdeleder
Telefon (Primær kontakt): 24 94 66 04
Kontakt: Ved administrative spørgsmål, kontakt HR konsulent Charlotte Lorenzen på CHALUD@rm.dk
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk