Erfaren regnskabsmedarbejder søges til Koncernøkonomi

Hos Regnskab i Koncernøkonomi er vi 25 dedikerede medarbejdere, som søger en ny kollega med solid regnskabserfaring. Udover de daglige regnskabsopgaver arbejder vi lige nu med at implementere regnskabsmæssige ændringer som følge af Sundhedsreformen. Derudover har vi et omfattende ERP-projekt i gang, der vil præge vores arbejde de næste år.

Om jobbet

Vi tilbyder en travl, men alsidig og spændende hverdag, hvor du kommer til at arbejde på tværs af flere funktioner og fagområder, både internt og eksternt.

Dine arbejdsopgaver kan blandt andet omfatte:

  • Afstemning og kontroller
  • Afregning overfor privathospitaler
  • Opgaver inden for momsområdet
  • Anlægsopgaver
  • Forskellige konteringsopgaver, bogførings- og finansopgaver
  • Deltagelse i regnskabsafslutning
  • Yde regnskabssupport til hospitaler og driftsenheder, herunder sikre korrekt bogføring/kontering og afstemning
  • Bidrage til løbende forbedring af processer og arbejdsgange inden for regnskab, økonomisystem og kontrolopgaver
  • Dokumentation og styring af opgaver
  • Sagsbehandling og sparring ved ændring af lovgivning og implementering heraf
  • Udarbejde interne retningslinjer og vejledninger

Vi forestiller os at du:

  • Har erfaring med økonomisystemet ØS Indsigt – dette vægtes højt
  • Har kendskab til offentligt regnskab, herunder forståelse af Region Midtjyllands kontoplansopbygning, artskontering mv.
  • Har stor forståelse for regnskabsprincipper og lovgivning på området
  • Har relevant uddannelse inden for økonomi, regnskab eller revision, alternativt flere års erfaring fra regnskabsafdeling i kommune eller region - dette vægtes højt
  • Har grundlæggende og praktisk kendskab til M365, herunder Microsoft Teams, Outlook, Excel, Word, SharePoint m.m.
  • Kan arbejde struktureret og detaljeorienteret, både selvstændigt og i teams
  • Er god til at skabe overblik over komplekse opgaver
  • Er udviklingsorienteret og ser muligheder for digitalisering og automatisering
  • Har gode kommunikationsevner på dansk, både skriftligt og mundtligt
  • Har en positiv tilgang til udfordringer og har en god evne til at samarbejde, både med kollegaerne i Koncernøkonomi og på tværs af organisationen

Vi tilbyder:

  • En spændende og udfordrende stilling i en afdeling med høj faglighed
  • Muligheden for at arbejde med erfarne og engagerede kollegaer
  • En positiv og åben arbejdskultur, hvor vi værdsætter initiativ og engagement
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • En arbejdsplads med gode kollegaer og højt humør

Der er tale om en fuldtidsstilling med tjenestested i Regionshuset i Viborg, Skottenborg 26, 8800 Viborg. 

Tiltrædelse den 1. februar 2026 eller hurtigst muligt.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende regnskabschef Thomas Juul Jensen, tlf.: 2295 1921, mail: thomas.juul.jensen@rm.dk. 

 

Ansøgningsfrist: tirsdag den 9. december 2025.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 50.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

 

 

 

 

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Økonomi og regnskab
Tiltrædelse: 01-02-2026
Arbejdssted: Regionshuset Viborg
Afdeling:
Regnskab
Lokation: Skottenborg 26, 8800, Viborg
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Thomas Juul Jensen Regnskabschef
Telefon (Primær kontakt): 2295 1921
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk