Trives du i et godt, forpligtende samarbejde? Og kan du fleksibelt veksle mellem at levere en rigtig god personaleledelse, der både er udfordrende, samlende og med godt humør? Nyder du endvidere at arbejde med projekter og digitalisering? Og kan du give god faglig sparring på det offentlige løn og personaleområde? Er du samtidig er i stand til at træffe nødvendige beslutninger, når der er behov for det? Så er du helt sikkert vores kommende funktionsleder for Løn og arbejdsplanlægning i HR. Skynd dig at søge; vi mangler dig.
HR afdelingens enhed ”Løn og arbejdstid” står overfor en udvidelse, hvilket medfører et behov for øget ledelseskapacitet. Vi søger derfor en ny funktionsleder, der både kan vise retning og sikre følgeskab, og medvirke til, at vi fortsætter udviklingen af nye løsninger indenfor løn og arbejdstidsområdet. Og som kan indgå i et velfungerende makkerskab med vores nuværende, dygtige funktionsleder.
Aarhus Universitetshospital er midt i en spændende udvikling. Sundhedsreformen stiller store krav til, at vi transformerer vores opgaveløsning, hvilket betyder nye krav, nye muligheder og et udvidet ansvar og opgaveportefølje. Dertil er Løn og arbejdstid godt i gang med et generationsskifte, der medvirker til grundige justeringer af opgaver, metoder og arbejdsgange, hvor vi blandt andet har behov for at udvikle på vores roller og de kompetencer, de kræver. Vi arbejder på at udbygge vores drift med blandt andet harmoniserede vejledninger, øget anvendelse af digitale løsninger og automatisering af hjælpeværktøjer – til gavn for vores medarbejdere og ledere på AUH.
Vi har fokus på at skabe sammenhæng i opgaveløsningen, og det gør vi gennem fokus på vores arbejdsmiljø, vores fællesskab og vores samarbejde, hvor vi tilstræber en tillidsfuld og humørfyldt samarbejdskultur med respekt for hinanden, og hvor vi bruger hinandens kompetencer.
Om os
Du bliver en del af ledergruppen i HR, som består af 5 funktionsledere og HR-chefen. I HR er vi 85 medarbejdere, der har opgaver indenfor hele HR-paletten.
Derudover får du et tæt samarbejde med de øvrige funktionsledere i Hospitalsstaben, hvor der er fokus på sammenhæng i opgaveløsningen på tværs af fagligheder.
Sammen med din ledermakker kommer du til at stå i spidsen for 37 engagerede og dedikerede medarbejdere, der arbejder med opgaver inden for løn- og personaleområdet, heriblandt lønadministration, rådgivning, sparring og vejledning inden for løn og personale, refusion, arbejdsplanlægning, lægeuddannelser, undervisning, SKAT, afstemninger, stillingsopslag, kontroller, vagtplansystem, systemvedligehold og meget mere.
Opgaver og ansvarsområder
Først og fremmest skal du sammen med din ledermakker sikre den daglige og faglige ledelse, sparring, koordinering og udvikling af 37 medarbejdere, heriblandt 2 kontorelever.
I de seneste år er der skabt en positiv udvikling med fokus på processer, standardisering og automatisering. Din opgave er at fortsætte denne udvikling ved at skabe en motiveret og engageret afdeling gennem involvering og stærk ledelse.
Som leder skal du være tæt på, fungere som sparringspartner og coach, og sikre fremdrift i opgaverne og den forventede udvikling. Det kræver et helhedssyn og evnen til at prioritere, så ressourcerne bruges bedst muligt på tværs af organisationen.
Det er organisationens behov, der er rammen for den løbende udvikling, og der er et fokus på at skubbe yderligere til bevægelsen fra den efterspørgselsdrevne til den mere proaktive understøttelse. Du skal derfor være i tæt dialog med organisationen og kunne omsætte organisationens behov til den ønskede bevægelse.
Den konkrete opgavefordeling aftales mellem dig og din ledermakker alt efter dine erfaringer og kompetencer.
Om dig
For at kunne lykkes med din ledelsesopgave vil det være afgørende, at du er en erfaren personaleleder, og har erfaring fra lønområdet, gerne indenfor offentlig administration.
Derudover er det en fordel, hvis du har relevant efteruddannelse.
Derudover er dine vigtigste kvalifikationer, at du
Vi tilbyder
Ansættelsesprocessen
Der er nedsat et ansættelsesudvalg bestående af 3 ledelsesrepræsentanter og 3 medarbejderrepræsentanter
Ansøgningsfristen er 11. januar 2026
1. samtale afholdes d. 20. eller 22. januar og 2. samtale afholdes d. 26. januar 2026.
For yderligere information er du velkommen til at kontakte HR-chef Janni Hedegaard på tlf. 3038 7190 eller funktionsleder Anja K. Pedersen på tlf. 2042 0523.
Stillingen, der er på 37 timer, ønskes besat pr. 1. marts 2026.
Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Danmarks komplette hospital
AUH er et internationalt anerkendt og højt specialiseret universitetshospital, der samtidig er akuthospital for 362.000 borgere i Aarhus. Vi er samlet i én hospitalsby med 10.500 medarbejdere, som samarbejder i stærke fællesskaber på tværs af fag og afdelinger. Vi er landets komplette hospital med både den brede og højeste faglighed, hvor vi møder hele mennesket og skaber resultater gennem samarbejde. Vi forsker i tæt samarbejde med Aarhus Universitet og med regionale, nationale og internationale partnere. AUH er som det eneste danske hospital medlem af den europæiske hospitalsalliance, EUHA, ligesom hospitalet er medlem af 19 europæiske netværk for sjældne sygdomme (ERN). I disse år er vi særligt optaget af at udvikle hospitalet til morgendagens virkelighed, hvor AUH skal bidrage til sammenhæng i sundhedsvæsenet ved at tage ansvar for et større antal patienter samtidig med, at vi bliver færre medarbejdere til at varetage opgaverne.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.