Gør en forskel som License Manager

Har du interesse for License Management? Og er du skarp til at skabe overblik og sikre compliance på softwarelicenser? Så er muligheden lige her! Du får et spændende job, hvor du gør en forskel for dine kolleger i Region Midtjylland. 

Der venter dig en bred vifte af opgaver, når du er med til at give input til indkøb og styring af it-aftaler og softwarelicenser, hvor vi bruger licensstyringsværktøjet FlexeraOne. Du er med til at drive processerne for licensstyring, så Region Midtjylland altid har et kvalificeret og opdateret overblik over, hvilke licenser vi som organisation råder over og hvilke licensvilkår, der er i aftalerne. 

Som License Manager bliver du en del af et erfarent team, hvor du får dine egne primære ansvarsområder. Det er en stilling med gode muligheder for at påvirke opgaverne baseret på dine kompetencer og interesser og med mulighed for at udvikle dig fagligt.  

Dine primære opgaver bliver: 

  • Rådgivning og sparring med organisationen om licensforhold, -aftaler og regler 
  • Vedligeholdelse og optimering af licensstyringsværktøjet Flexnet Manager Suite 
  • Definering, implementering og vedligehold af effektive processer og værktøjer til styring af licenser.  

Gå-på-mod og it-baggrund? Så er du godt på vej 
Det er ikke afgørende, om du har uddannet dig til din viden eller oparbejdet den gennem årene i forskellige jobs. Det kan også være, at du finder området spændende og gerne vil dygtiggøre dig inden for licensmanagement. 

Du kan have en baggrund inden for it eller komme fra et andet fag. Din viden om softwareleverandørers licensregler og udvalg af softwarelicenser kan eventuelt være oparbejdet på mange måder. Det vigtigste er, at du har en masse gå-på-mod, så er du godt på vej ind i jobbet.   
 
Vi forventer, at du: 

  • Er samarbejdende og naturligt udvikler relationer til mange kontaktflader 
  • Tager initiativ og går forrest i opgaveløsningen 
  • Har en analytisk og struktureret tilgang til opgaverne 
  • Har evnerne til at sætte sig ind i forskellige licensforhold og regler 
  • Arbejder selvstændigt og er ihærdig og vedholdende  
  • Og så håber vi, du er en drøngod kollega, der vil bidrage til gode arbejdsdage på et kontor med gode kolleger.  

Godt arbejdsmiljø, gode kolleger og hybridt arbejdsliv 
Vi hører til Økonomi og kontrakter i Digitalisering og It. Her får du 18 dygtige kolleger, der gerne vil udfordres fagligt. Vi har en uformel omgangstone og et miljø, hvor der også er plads til det gode humør. 

Digitalisering og It er fysisk placeret i Viborg og Aarhus, men organisatorisk hører vi til Viborg. Der vil være arbejdsdage begge steder. Alt efter opgavernes karakter er der naturligvis også mulighed for hjemmearbejde. 

Få en meningsfyldt hverdag i en spændende digitaliserings og it-organisation 
Digitalisering og It i Region Midtjylland er med sine 560 kolleger blandt landets største. Men selvom vi er en stor og kompleks organisation, er der fokus på dig som medarbejder. Trivsel og arbejdsglæde er nøgleord i hverdagen, hvor du oplever ordnede forhold med en 37 timers arbejdsuge og betalt frokostpause. 

For os er det vigtigt, at du har tid til et liv ved siden af dit arbejde, samtidig med at vi lægger stor vægt på, at du kan udvikle dig i dit job. Vi arbejder derfor også med løbende udviklingssamtaler og jævnlige 1:1 samtaler med din leder, så du og din leder hele tiden har fokus på din trivsel og udvikling. 

Er du klar til at tage næste skridt i din karriere?  
Send os dit CV og en motiveret ansøgning, hvor du beskriver, hvordan dine kompetencer matcher stillingen. Ansøgningsfrist er den 8. august og vi forventer at afholde 1. samtale den 16. august, hvis du går videre til 2. samtale må du forvente at udfylde en profilanalyse. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Morten Skjoldsøge på 2494 6604. 

Digitalisering og It. Sammen om den digitale transformation - vi gør det nemmere at være ansat og bedre at være borger i Region Midtjylland.

Vi er én af landets største, selvstændige afdelinger, som arbejder med digitalisering og it. Vi er over 550 ansatte, som hver dag går på arbejde for at understøtte vores 36.000 brugere med innovative teknologiske løsninger, stabil drift og kvalificeret support på alle årets dage - døgnet rundt. 

Vi er ikke en traditionel it-afdeling. Vores mål er at være en proaktiv samskaber af brugernære digitale løsninger, som går forrest i den digitale udvikling. Vi stræber efter at fremme meningsfuld innovation og sammenhængende digitale sundhedsoplevelser, der styrker, udvikler og understøtter fremtidens sundhedsvæsen på tværs af sektorer - samtidig med at vi sikrer robust drift og god support til alle vores brugere. Digitalisering og It er hvor innovation og service mødes for at skabe en bedre og mere sammenhængende fremtid for et sundhedsvæsen i verdensklasse. 

Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside eller få et indblik i vores hverdag på LinkedInDu kan også læse regionens digitaliseringsstrategi, som bygger på udvikling af digitale løsninger på patienternes og borgernes præmisser.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale. 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Økonomi og regnskab
Tiltrædelse: 01-10-2024
Arbejdssted: Region Midtjylland, Digitalisering og It
Afdeling:
Økonomi og Kontrakter
Lokation: Skottenborg 26, 8800, Viborg
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Morten Skjoldsøge Områdeleder
Telefon (Primær kontakt): 24946604
Kontakt: Ved administrative spørgsmål kontakt HR Konsulent Charlotte Lorenzen på CHALUD@rm.dk
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk