Region Midtjylland søger en persondatakonsulent til det specialiserede socialområde.
Har du lyst til at rådgive, undervise og afholde workshops om informationssikkerhed? Kan du både være den lokale ekspert i komplekse regler og samtidig formidle dem på en letforståelig måde? Og har du lyst til at gøre det hele i tæt samarbejde med socialpædagoger, socialrådgivere og andre faggrupper med stærk socialpædagogisk kultur og faglighed? Så er du måske vores nye persondatakonsulent.
Informationssikkerhed på Socialområdet
Tilliden mellem borger og medarbejder er en hjørnesten i Region Midtjylland. På Socialområdet behandler vi oplysninger om borgerne i dyb fortrolighed, og følsomme persondata må under ingen omstændigheder deles med uvedkommende. Samtidig er det en forudsætning for at yde den bedste hjælp til borgerne, at de relevante oplysninger er let tilgængelige for de fagpersoner, som arbejder på socialområdet.
Den øgede digitalisering i velfærdssektoren har givet medarbejderne nemmere og bedre adgang til den relevante viden og øget kvaliteten og sikkerheden for socialområdets brugere. Men digitalisering øger også kravene til medarbejdernes kompetencer og forståelse af komplekse regler.
Som led i informationssikkerhedsarbejdet har Region Midtjylland implementeret et initiativ, som skal styrke den lokale forankring, kompetencer og kendskab til informationssikkerhed på det specialiserede socialområde. Det gør vi, fordi en god sikkerhedskultur kræver en lokal tilstedeværelse. Initiativet er en del af Region Midtjyllands samlede indsats med awareness, som kort beskrevet omhandler arbejdet med at styrke medarbejdernes viden og opmærksomhed om informationssikkerhed.
Om stillingen
Som persondatakonsulent vil du komme rundt på bosteder, dagtilbud og institutioner på alle Socialområdets specialområder i Region Midtjylland. Du vil have din daglige arbejdsplads i Social-It med base i Regionshuset Viborg, hvor det almindelige ledelsesansvar for stillingen er placeret. Det faglige ansvar for stillingen ligger i Digital Forvaltning i Regionssekretariatet, Viborg. Det bliver en vigtig del af stillingen at skabe netværk og relationer på tværs af organisationen.
Som persondatakonsulent får du blandt andet ansvaret for at:
I alle opgaver kan du søge sparring hos dine kolleger på Socialområdet, og du vil også samarbejde tæt med dine faglige ekspert-kolleger i regionens centrale informationssikkerhedsfunktion. Du vil desuden indgå i Region Midtjyllands team for persondatakonsulenter, som består af persondatakonsulenter fra regionens øvrige hospitaler og enheder og to medarbejdere fra Regionssekretariatet.
Om dig
Vi lægger vægt på, at du har:
Blandt dine personlige egenskaber vil vi kigge særligt efter, om du:
Hvem er vi
Du bliver en del af Danmarks største og mest specialiserede socialområde. Et socialområde med store ambitioner om at gøre en forskel for de mest udsatte borgere i vores samfund. På Socialområdet i Region Midtjylland driver vi en række specialiserede bosteder, dagtilbud og institutioner for børn, unge og voksne med særlige behov. Tilbuddene er samlet i otte specialområder med hver sin områdeledelse.
Formelt bliver du ansat i informationssikkerhedsteamet i Digital Forvaltning, men udlånt til socialområdet med daglig reference til Vibeke Kjær-Jensen, vicekontorchef og leder af Social-IT.
Digital Forvaltning har til formål at fremme digitaliseringen i Region Midtjylland samt at sikre, at der arbejdes systematisk med regionens informationssikkerhedspolitik i hele regionen inden for en fælles ramme. I den forbindelse er informationssikkerhedsteamet en del af regionens informationssikkerhedsfunktion, der desuden består af medarbejdere fra Juridisk kontor, samt it-sikkerhedsfunktionen og stabsmedarbejdere i It. De forskellige afdelinger har hver sine primære arbejdsområder, men arbejder sammen for at løse opgaverne bedst muligt. Digital Forvaltning er en del af Regionssekretariatet, der blandt andet varetager sekretariatsbetjening af regionsrådet og direktionen.
Du kan læse mere om Region Midtjylland og Regionssekretariatet, herunder Regionssekretariatets virksomhedsplan på: https://www.rm.dk/siteassets/om-os/organisation/organisationsplan/organisationsplan/1774-organisationsplan.pdf
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn– og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist den 5. januar 2025.
Ansættelsessamtaler forventer vi at holde den 12. januar 2026 og eventuelle 2. samtaler den 21. januar 2026.
Tiltrædelse: den 1. februar 2026 eller snarest muligt derefter.
Når vi læser ansøgninger, kigger vi allermest efter, hvordan du kan se din erfaring komme konkret i spil i forhold til de opgaver, vi har beskrevet her i opslaget.
Yderligere oplysninger Rikke Stein, Kontorchef i Digital Forvaltning, tlf. nr.: 2135 9030 eller Specialkonsulent Jacob Frank Nielsen, tlf. nr.: 6161 4711.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.