Kontorchef for Center for Bæredygtige Hospitaler

Vil du kombinere dine stærke faglige kompetencer inden for cirkulær økonomi med ledelse af ca. 20 dygtige medarbejdere – og være med til at understøtte den grønne omstilling af sundhedssektoren? Så er dette stillingen for dig. 

Om Center for Bæredygtige Hospitaler
Center for Bæredygtige Hospitaler (CfBH) er etableret af Region Midtjylland for at styrke viden om og fremme en bæredygtig omstilling i sundhedsvæsenet. Centret har særligt fokus på at reducere klimaaftrykket fra medicin, udstyr og affald gennem forskning, udvikling og partnerskaber. Vi arbejder med at udvikle cirkulære løsninger, viden og nye arbejdsgange, som kan mindske spild og fremme genanvendelse på hospitalerne. 

Medarbejderne arbejder selvorganiserede i teams for bl.a. at støtte projekterne med forskellige kompetencer. 

Centret er en del af afdelingen Indkøb & Medicoteknik (I&M), som har ansvaret for regionens udbud, indkøb, varerforsyning samt forvaltningen af det medicotekniske udstyr.

Som kontorchef bliver du en del af I&M’s samlede chefgruppe. Du skal derfor bidrage til hele afdelingens udvikling og understøtte direktøren for I&M i dennes arbejde bl.a. som del af koncernledelsen. Som kontorchef får du også en rolle i forhold til at servicere politikerne i Regionsrådet, diverse udvalg og sundhedsråd.

Arbejdet med bæredygtighed sker inden for rammerne af Region Midtjyllands Bæredygtighedsstrategi

Læs mere om Danske Regioners strategi her: Strategien for grønne hospitaler

Dine opgaver og ansvarsområder
Som kontorchef får du et bredt og spændende ledelses- og udviklingsansvar, herunder:

  • Ledelse og udvikling af ca. 20 medarbejdere med vidt forskellige faglige baggrunde.
  • Overordnet ledelse af CfBH’s projekter og indsatser.
  • Faglig ledelse af bæredygtighedskonsulenterne, som er placeret på alle regionens enheder.
  • Videreudvikling af centrets rolle som videns- og udviklingshub for bæredygtige løsninger i sundhedsvæsenet.
  • Samarbejde med hospitaler, forskningsmiljøer og eksterne partnere om at skabe nye cirkulære løsninger.
  • Bidrag til I&M’s samlede ledelsesgruppe og tværgående indsatser.
  • Rådgivning og betjening af Regionsrådet og direktionen i spørgsmål vedrørende bæredygtighed og grøn omstilling.

Faglige kvalifikationer
Vi søger en profil med et solidt fagligt fundament og relevant erfaring:

  • Akademisk uddannelse på min. kandidatniveau – gerne teknisk/naturvidenskabelig.
  • Dokumenteret uddannelse inden for cirkulær økonomi.
  • Indgående viden om grøn omstilling, herunder klimaregnskab, LCA-beregninger mv.
  • 10-15 års relevant erhvervserfaring, gerne fra sundhedssektoren, forskning/innovation eller grøn omstilling.
  • Erfaring med ledelse og udvikling af medarbejdere, herunder gerne erfaring med selvorganisering.
  • Evne til at afveje grøn omstilling i forhold til andre hensyn som forsyningssikkerhed og effektiv drift.
  • Forståelse for administrative processer i en kompleks politisk ledet organisation.
  • Gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner – også på engelsk.
  • Gerne kendskab til sundhedsvæsenet, både fra klinikken og fra områder relateret til I&M.

Personlige kvalifikationer
Vi lægger vægt på, at du:

  • Er en visionær og engageret leder, der kan skabe retning og følgeskab.
  • Har gennemslagskraft og kan sætte en klar dagsorden.
  • Formår at motivere og udvikle medarbejdere gennem dialog og inddragelse.
  • Skaber rammerne for at fremme fællesskab, resiliens, hurtigere beslutsomhed og uddeling af ansvar.  
  • Har politisk tæft og kan navigere i et komplekst interessentlandskab.
  • Arbejder struktureret og målrettet, men samtidig fleksibelt, når situationen kræver det.
  • Trives i spændingsfeltet mellem strategi, drift og udvikling.
  • Har stærke samarbejdsevner og kan bygge relationer både internt og eksternt.
  • Har et stort drive og bevarer overblikket – også når tingene bliver komplekse.

Løn- og ansættelsesvilkår
Du får arbejdsplads hos Indkøb & Medicoteknik, Region Midtjylland, Regionshuset Aarhus, Olof Palmes Allé 15, 8200 Aarhus N.

Der er tale om en fast stilling med tiltrædelse snarest muligt og senest pr. 1. januar 2026.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til ”Aftale for chefer” med ansættelse i regioner.

Interesseret?
Send din ansøgning via linket senest torsdag den 6. november 2025.

Første samtalerunde afholdes mandag den 17. november 2025. Anden samtalerunde vil blive afholdt onsdag den 19. november 2025..

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte direktør Dorte Christensen på telefon 2384 7377 / mail dorchr@rm.dk eller stabschef Charlotte Toftgård på telefon 2464 3447 / mail chanie@rm.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Om Indkøb & Medicoteknik

 

 

 

 

 


Bliv en del af en spændende afdeling 
Indkøb & Medicoteknik er en regionsdækkende enhed med ca. 200 ansatte, som har ansvaret for indkøb, logistik og medicoteknik i hele Region Midtjylland:

  • Vi står for alle regionens udbud, indkøbsaftaler og kontrakter,
  • Vi har ansvaret for varelogistikken, lige fra varen bestilles, til den leveres rette sted i regionen, hvilket også indebærer regionens fælleslager, der drives af en privat partner,
  • Vi anskaffer, drifter og vedligeholder det medicoteknisk udstyr på regionens hospitaler og rådgiver hospitalerne på området.

Desuden arbejder vi for en bæredygtig udvikling af regionen. Vi indtænker regionens mål om mindre CO2-aftryk, mindre affald og mere genanvendelse i opgaveløsningen på alle vores ansvarsområder. Sammen med Center for Bæredygtige Hospitaler, der er en del af Indkøb & Medicoteknik, dækker vi næsten hele opgaven med Cirkulær Økonomi i Region Midtjylland. 

Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside.

Eller få et indblik i vores hverdag på LinkedIn.

 



Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: AC-medarbejder, Ledelse
Tiltrædelse: 01-01-2026
Arbejdssted: Regionshuset Aarhus, Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik
Afdeling:
Indkøb & Medicoteknik
Lokation: Olof Palmes Allé, 15, 8200, Aarhus N
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Dorte Christensen Dir Indkøb & Medicotek
Telefon (Primær kontakt): 2384 7377
Kontakt: Charlotte Toftgård
Telefon: 2464 3447
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk