Økonomi- og plankonsulent/Specialkonsulent, Staben, Regionshospitalet Gødstrup

Vil du være vores nye kollega?
Vil du gerne være en del af et dynamisk og fagligt dygtigt team, som er tæt på både ledelse og sundhedspersonale i Regionshospitalet Gødstrup? Hvis ja, så læs nedenstående. 

I stillingen har du mulighed for at bruge dine forskellige kompetencer inden for økonomi og planlægning, hvor vi vægter det tværfaglige samarbejde internt og på tværs af Staben.

Eksempler på arbejdsopgaver og ansvarsområder
Som konsulent i Økonomi og Plan er din opgave først og fremmest at yde kompetent økonomisk, administrativ og strategisk support for afdelingsledelser og hospitalsledelsen. Du er desuden kontaktperson for 2-4 hospitalsafdelinger/afdelingsledelser i relation til økonomi og planlægningsopgaver. 

Du vil eksempelvis kunne blive mødt af følgende opgaver:

  • Budgetlægning og budgetopfølgning på afdelingsniveau
  • Økonomiske beregninger på justering eller flytning af kapacitet
  • Udarbejdelse af fremmødeprofiler
  • Opfølgning på og analyse af data i BI i form af økonomi-, aktivitets-, personaledata eller andet.
  • Planlægningsopgaver, herunder funktions- og kapacitetsplanlægning
  • Strategiske opgaver, f.eks. udvikling, implementering og opfølgning på virksomhedsgrundlag
  • Planlægning, koordinering og opfølgning på dialogmøder mellem hospitalsledelsen og afdelingsledelserne 
  • Implementering af lokale og regionale beslutninger og forandringstiltag 
  • Udarbejdelse og koordinering af høringsprocesser 
  • Sekretariatsbetjening af diverse mødefora.

En typisk dag kan bestå i at gå i detaljen og analysere data til budgetopfølgning, eller forberede et oplæg til politisk behandling af en sag, så du bliver udfordret på kommunikation og argumentation. Du kan også være optaget af at drive et projekt i tæt samarbejde med kolleger fra klinikken.

De konkrete arbejdsopgaver og ansvarsområder vil i videst muligt omfang blive forsøgt tilpasset dine kompetencer og ønsker. 

Personprofil og kompetencer
Vi søger en kollega med følgende profil:

  • Evne til at samarbejde og begå sig bredt i organisationen med respekt for de mange roller og kompetencer, som aktørerne repræsenterer 
  • Interesse og forståelse for økonomi, data og planlægningsopgaver
  • Gerne stærk i brugen af Excel
  • Gerne kendskab til datamodellering, herunder evt. erfaring indenfor kodning med SQL og VBA. 
  • Flair for skriftlig og mundtlig kommunikation
  • En tilgang til arbejdsopgaverne der er præget af initiativ, målrettethed og selvstændighed
  • En analytisk tilgang – hvor der gøres brug af konsulentrollen.
  • Viden om sundhedsvæsenets opgavefordeling samt organisatoriske og ledelsesmæssige struktur – er en fordel, men ikke et krav 
  • Uformel og tillidsvækkende fremtoning
  • En kandidatgrad inden for enten økonomi, samfundsvidenskab eller tilsvarende uddannelse.

Vi tilbyder

  • En arbejdsplads hvor vi, i en munter tone og afslappet atmosfære, løser de mange spændende udfordringer, som sundhedsvæsenet bliver mødt af
  • En arbejdsplads, hvor vi kan garantere, at 2 arbejdsdage sjældent er ens 
  • Målrettet kompetenceudvikling. 
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage.
  • At du bliver en del af et kompetent team med 14 ligesindede – hvor der løbende sparres og udvikles på opgaverne. 

Stillings- og funktionsbeskrivelse

Praktiske oplysninger
Økonomi og Plan er fysisk placeret på Regionshospitalet Gødstrup.

Økonomi og Plan er en del af Staben under hospitalsledelsen og udgør et af de centrale omdrejningspunkter for hospitalets drift og en række af hospitalets forandringsprocesser. 

Økonomi og Plan har samlet ca. 35 medarbejdere fordelt inden for: Kommunikation, Økonomi-drift og Økonomi- og plankonsulenter. 

Løn og ansættelsesvilkår iht. overenskomst med relevant forhandlingsberettiget organisation. 

Ansættelse 1. september 2025 – eller efter aftale.

Ansøgningsfrist: søndag den 29. juni 2025.

Ansættelsessamtaler vil finde sted torsdag den 3. juli 2025 mellem kl. 09.00-15.00, på Regionshospitalet Gødstrup. Besked om indkaldelse til samtale vil ske mandag den 30. juni. Er der forhindringer i forhold til dette grundet ferie, så finder vi sammen en løsning. Noter gerne dette i ansøgningen.   

Du kan få yderligere information om stillingen ved at kontakte Økonomi- og planchef Henrik G. Iversen på tlf. 3017 3826 eller Cheføkonom Preben L. Sørensen 2183 5092.

Du kan søge jobbet ved at klikke på ”søg job”.

Vedhæft din ansøgning og dit CV.

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: AC-medarbejder, Kontor og administration, Økonomi og regnskab
Tiltrædelse: 01-09-2025
Arbejdssted: Regionshospitalet Gødstrup
Afdeling:
Staben
Lokation: Hospitalsparken 15, 7400, Herning
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Henrik Grejsen Iversen Økonomi- og planchef
Telefon (Primær kontakt): 30173826
Kontakt: Preben L. Sørensen
Telefon: 21835092
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk