Operationsserviceassistenter til Operationsafsnittet på Regionshospitalet Horsens

Har du lyst til praktisk arbejde, alsidige hverdage, patientkontakt og gode kollegaer?
 

Så er stillinger som operationsserviceassistenter måske noget for dig.

Vi søger 2 operationsserviceassistenter til faste stillinger til vores Operationsafsnit, hvor dine ansvarsområder og hovedopgaver bliver at hente og bringe patienter til operationen, lejre patienten på operationslejret samt assistere til eks. knæ eller hofteoperation. 

Du vil have din daglige gang på Operationsafsnittet, hvor du bliver en del af det daglige operationsteam. Du bliver ansat i vores Serviceafsnit RE3. Du vil have daglig ledelse af oversygeplejersken på operationsafsnittet. 

Du skal have evner, lyst og fysisk styrke til at arbejde med operationspatienter, både transport og lejringer. 

Det er vigtigt, at du har flair for at være teamplayer og hurtigt lærer at indgå i nye tværprofessionelle samarbejdsrelationer. 

Vi lægger vægt på, at du arbejder struktureret, systematisk og effektivt med at planlægge og prioritere egne opgaver i sammenhæng med kollegers opgaver i relations til operationspatienters forløb; før, under -og efter operation 

Vi vægter højt, at du har faglige kvalifikationer som:

  • Indsigt i og erfaring med at arbejde på en operationsgang 
  • Har gode kommunikative og samarbejdsevner 
  • Har en sundhedsfaglig eller anden relevant uddannelse

Stillingen er på 37 timer.                                                      

Mødetiden ligger fortrinsvis kl. 7.15-15.15 alle ugens hverdage. Der kan på sigt planlægges med aftenvagt hver 4. uge samt arbejde lørdage. Der kan ligeledes forekomme arbejde søndag og helligdage. 

Har du lyst til opgaverne:

  • Logistisk hente og bringe operationspatienter 
  • Lejringer af patienter på operationslejet, fx Special lejring til knæ -og hoftealloplastik operationer eller speciallejringer af skulder operationer i ”Beach Chair”, ekstenstionsleje, gynækologiske lejringer mv. 
  • Assistere til operation fx knæ -og hoftealloplastikker 
  • Håndtering og klargøring af røntgenudstyr på operationsstuen 
  • Instrument håndtering – prævask før retur til sterilcentralen 
  • Gips anlæggelser 
  • Vask af skoper 
  • Rengøring og klargøring af operationsstuer mellem operationer (mellemrengøring) 
  • Forefaldende arbejdsopgaver i det tværfaglige samarbejde. 

Der er en forventning om, at du besidder kompetencer inden for: 

  • Servicefaget – og arbejder serviceminded i alle samarbejdsrelationer 
  • God menneskekundskab og evne til empati 
  • Har en god organisatorisk forståelse for patient forløb og vigtigheden af et sammenhængende patientforløb 
  • Har forståelse for logistiske sammenhænge og selv aktivt kan udvikle nye måder at sikre logistikken på fx patienttransport, instrument håndteringer, og være en proaktivt teamplayer i et operationsteam med læger, sygeplejersker, SSA osv. 
  • Har gode samarbejdsevner
  • Der vil være et introduktions –og oplæringsprogram fra afdelingerne ‘Bedøvelse, Operation og Intensiv’ og ‘Serviceafsnittet’ 
  • Den faglige udvikling og fremadrettet kompetenceudvikling planlægges fra nærmeste serviceleder. 

 
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job:

  • I et åbent og samarbejdsorienteret arbejdsmiljø
  • Hvor du får en god introduktion til opgaverne ved sidemandsoplæring 
  • Hvor du tilbydes uddannelse til serviceassistent
  • Hvor der lægges vægt på selvstændighed og medansvar

Du kan her læse funktionsbeskrivelse for operationsassistent her (link)

Regionshospitalet Horsens – en attraktiv arbejdsplads

Regionshospitalet i Horsens er et af de mindre hospitaler i Region Midtjylland, og det, synes vi selv, er en af vores største styrker. For her kender vi hinanden og kommer hinanden ved. Og som ny medarbejder kommer du hurtigt med ombord. 

Som akuthospital er vi der for patienterne dag og nat. Men vi er gode til at deles, også om vagterne. Med vores hospitals størrelse har vi en nærhed og et fællesskab, som får det daglige samarbejde til at glide lettere, fordi vi kender hinanden og ved, at vi har hinandens ryg. Både når vi lykkes, og når vi engang imellem begår en fejl. Så lærer vi af det sammen. 

Der venter dig knap 2.000 kolleger på Regionshospitalet i Horsens. På tværs af afdelinger og specialer møder vi hinanden som mennesker samtidig med, at vi har hver vores fagprofil. Det gælder også, når vi byder nye kolleger velkommen. Vores introduktion bygger på en nysgerrighed om det enkelte menneske – hvad du kommer med, hvad der optager dig og driver dig. På den måde kan vi hjælpe med at bringe netop dine styrker i spil, så du kan udvikle dig fagligt og personligt. Som ny kollega får du både en faglig og social mentor, så du hurtigt kan komme ind i arbejdsopgaverne og blive en del af fællesskabet. Måske du også har lyst til at være med i den årlige Beringsstafet eller i vores nye medarbejderkor? 

Vi hjælper tusindvis af patienter og borgere hver eneste dag og nat, juleaften og på søndage. For der er brug for hjælp døgnet rundt. Men det ved du godt. Selvom vi nogle gange har travlt, er vi sammen om opgaven. Vi undersøger og behandler. Vi redder liv, oplever død – og hjælper liv til verden. Vi går den ekstra mil op til flere gange – somme tider dagligt. Det er ikke altid let. Men vi gør det for patienter og borgere – og vi gør det sammen med kollegerne. Det giver os et stærkt sammenhold, du nok ikke finder mange steder. Et fællesskab, som kan flytte bjerge, når det gælder. Det er derfor, vi er her.

Så kom med på holdet. Vi glæder os til at møde dig.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Danske Regioner og forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er omfattet af lokal løndannelse og forhandles med den faglige organisation.

Ansættelse er betinget af tilfredsstillende børneattest.

Referencer kræves fra en eller flere ansættelser.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til oversygeplejerske Lene Kragsig Broch-Mikkelsen, tlf.: 3042 5221 eller Servicechef Kirsten Rytter Knudsen, tlf.: 2940 6885

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 26 

Ansøgningsfrist er 11. juni 2025 via nedenstående link.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Serviceassistent
Tiltrædelse: 01-08-2025
Arbejdssted: Regionshospitalet Horsens
Afdeling:
Service, Serviceafsnittet 3
Lokation: Sundvej 30, 8700, Horsens
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Kirsten Rytter Knudsen Servicechef
Telefon (Primær kontakt): 29406885
Kontakt: Lene Kragsig Broch-Mikkelsen
Telefon: 30425221
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk