Region Midtjylland søger en fagligt dygtig kollega til at forhandle aftaler, der er økonomisk og kvalitetsmæssig holdbare, og der sikrer tilfredse slutbrugere.
Kan du tilføre værdi til indkøbsprocessen og lave en god aftale? Har du gode samarbejds- og forhandlingsevner samt en solid praktisk erfaring med indkøb i en kompleks organisation? Er du analytisk, strategisk og besidder evnen til at skabe gode relationer? Så opfordrer vi dig til at søge vores ledige stilling som strategisk indkøber.
Om Region Midtjylland og afdelingen Indkøb & Medicoteknik
Region Midtjylland køber årligt varer- og tjenesteydelser for 8 mia. kr. fordelt på 1.350 kontrakter med 400 leverandører – det hele dækker over en stor mængde forskellige ydelser og 100.000 aftalebelagte varer. Aftalerne indgås og driftes centralt via afdelingen Indkøb & Medicoteknik og spænder vidt fra komplekse kliniske varer som hjerteklapper, over volumenvarer som engangshandsker, til tjenesteydelser som transport mellem regionens hospitaler.
Indkøb & Medicoteknik gennemfører bl.a. EU-udbud og indgår fælles indkøbsaftaler på vegne af hele regionen samt estimerer besparelsespotentialer på indgåede aftaler.
I stillingen som strategisk indkøber bliver du ansvarlig for at sætte rammerne for de indkøb af varer og tjenesteydelser, der ikke er omfattet af EU-udbud. Opgaverne inkluderer også markedsafdækning, tilbudsindhentning og forhandling. Du vil komme til at arbejde sammen med hospitalerne og leverandørerne omkring dette. Der vil være fokus på at opnå den optimale aftale med særlig opmærksomhed på kvalitet, bæredygtighed, økonomi og forsyningssikkerhed.
Du bliver en del af Indkøb & Medicotekniks forhandler-team, som aktuelt består af 4 erfarne medarbejdere.
Opgaverne består bl.a. i at:
Vi søger en kollega med udprægede og dokumenterede ”købsmands”-egenskaber, der:
Vi kan tilbyde en spændende fast stilling med
varierede og udfordrende opgaver med fokus på "rette vare til rette tid til rette pris" til gavn for sundhedsvæsnet. Vi vægter en høj grad af faglighed blandt vores medarbejdere, og kompetenceudvikling er en naturlighed.
Der tilbydes fleksibilitet i form af mulighed for hjemmearbejdsdage og metodefrihed i forhold til opgaveløsning. Det forventes, at du i stor udstrækning selv planlægger arbejdet, og du har også mulighed for selv at påvirke stillingen og de faglige potentialer, der udforskes.
Du vil få hjælpsomme og humørfyldte kolleger med mange forskellige kompetencer, bl.a. sundhedsfaglig indsigt, og de vil sammen med hospitalerne hjælpe dig med at komme i mål med opgaverne.
Desuden vægter vi det sociale liv og sammenholdet på arbejdspladsen højt, og du vil derfor opleve en god tone og et godt socialt miljø. Her er rig mulighed for at deltage i forskellige sociale arrangementer samt arrangementer tilrettelagt at vores sundhedsudvalg.
Løn- og ansættelsesvilkår
Hovedtjenestestedet er Indkøb & Medicoteknik, Olof Palmes Allé 15, 8200 Aarhus N.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling på 37 timer inkl. betalt frokostpause og med flekstidsordning.
Ansættelsen sker med reference til områdeleder Kristina Aadal Lund.
Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende regler om Ny Løn.
Det tilstræbes, at ansættelsen finder sted pr. 1 august 2025 eller snarest muligt. Det er naturligvis muligt at afholde ferie i august.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
1. samtalerunde afholdes torsdag den 22. maj 2025, og en evt. 2. samtalerunde vil blive afholdt mandag den 26. maj 2025. Der indkaldes med kort varsel til begge samtalerunder.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er torsdag den 15. maj 2025.
Ansøgninger modtages kun via vores elektroniske rekrutteringssystem. Vælg det anførte link for at søge stillingen.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Bliv en del af en spændende afdeling
Indkøb & Medicoteknik er en regionsdækkende enhed med ca. 200 ansatte, som har ansvaret for indkøb, logistik og medicoteknik i hele Region Midtjylland:
Desuden arbejder vi for en bæredygtig udvikling af regionen. Vi indtænker regionens mål om mindre CO2-aftryk, mindre affald og mere genanvendelse i opgaveløsningen på alle vores ansvarsområder. Sammen med Center for Bæredygtige Hospitaler, der er en del af Indkøb & Medicoteknik, dækker vi næsten hele opgaven med Cirkulær Økonomi i Region Midtjylland.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside.
Eller få et indblik i vores hverdag på LinkedIn.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.