Regionsapoteket Midtjylland søger engageret farmakonom til en fast stilling i indkøbsfunktionen

Har du interesse for data, lægemidler, sikkerhed og kvalitet i forsyningskæden? Og motiveres du af udvikling, samarbejde og stærkt kollegaskab, vil vi glæde os til at se en ansøgning fra dig. 


Indkøbsfunktionen er en central del af apotekets område for lægemiddelforsyning, og vi indkøber årligt lægemidler for godt 2,4 milliarder kr. - primært via fælles nationale udbud. Vi har et tæt samarbejde på tværs af alle faggrupper både internt i funktionen og generelt på Regionsapoteket, ligesom der er en tæt kontakt til leverandører, grossister, Amgros, Lægemiddelstyrelsen og de øvrige regioners hospitalsapoteker. 

Du bliver en del af en afdeling med en bred opgaveportefølje, og du får 15 dygtige og engagerede kollegaer. Vi er optagede af at sætte patienten i centrum ved at optimere sortimentet, og bruger vores høje faglighed på tværs af organisationen for at opnå de bedste løsninger i forhold til forsyningssikkerheden.  

 

Dine opgaver bliver bl.a.: 

  • Indkøb af lægemidler  
  • Elektronisk varemodtagelse 
  • Lagerstyring 
  • Restordrehåndtering 
  • Opdatering og vedligehold af lægemiddelstamdata 
  • Samarbejde med interne og eksterne interessenter 

 

Vi søger en farmakonom, der: 

  • har stor interesse for lægemiddeldata og forstår værdien af høj datakvalitet 
  • har blik for sammenhænge i arbejdsgange og kan skabe overblik 
  • kommunikerer på tværs i organisationen med venlighed og evne til at se et behov fra flere vinkler 
  • er en positiv og engageret kollega, der naturligt og nysgerrigt bidrager til fælles opgaveløsning og et godt arbejdsmiljø 
  • har et personligt drive og lyst til at forme sin egen hverdag 

 

Vi tilbyder: 

  • oplæring og uddannelse i opgaverne og mulighed for at udvikle kompetencer og kvalifikationer, - f.eks. indenfor datahåndtering, supply chain management og GDP-lovgivning 
  • en aktiv arbejdsplads, hvor udvikling og forandring er en del af hverdagen 
  • dedikerede kollegaer og et godt arbejdsmiljø 

På Regionsapoteket arbejder vi ud fra principperne i den lærende organisation. Det betyder, at vi hele tiden tilpasser os en kompleks og foranderlig virkelighed. Vi håber, at du vil være med til at styrke kulturen, sammenholdet og arbejdsglæden sammen med apotekets øvrige medarbejdere og i særdeleshed sammen med indkøbsfunktionen, som har en central plads i organisationen.  

 

Løn og ansættelsesvilkår  

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem din faglige organisation og Danske Regioner.  

Du vil blive ansat i en fast stilling i 37 timer/uge med forventet ansættelse pr. 1. oktober 2025 

Regionsapotekets indkøbsfunktion er fysisk placeret på Hovedapoteket, Palle Juul-Jensens Boulevard 240, 8200 Aarhus N.  

 

Yderligere oplysninger  

Hvis du ønsker flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Mona Sindberg på telefon: 24 21 93 68  (ferie uge 31 – 33) eller koordinator Bente Kjær Jessen på telefon: 23 65 28 15. 

 

Ansøgningsfrist 

Send os meget gerne en kort motiveret ansøgning sammen med relevante bilag senest onsdag d. 13. august. 

Vi holder ansættelsessamtaler i uge 34 og 35. 

 

Regionsapoteket Midtjylland er en tværgående fællesfunktion i Region Midtjylland med ca. 450 ansatte og servicerer alle sygehuse i regionen. Læs mere om de enkelte områder i Regionsapoteket på hjemmesiden: Regionsapoteket Midtjylland.rm.dk  
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: Farmakonom
Tiltrædelse: 01-10-2025
Arbejdssted: Regionsapoteket
Afdeling:
Regionsapoteket, Indkøb
Lokation: Palle Juul-Jensens Boulevard, 240, 8200, Aarhus
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Mona Sindberg Funktionsleder
Telefon (Primær kontakt): 24219368
Kontakt: Bente Kjær Jessen
Telefon: 23652815
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk