Systemforvalter til regionskliniksystemerne

Er du god til at koordinere samarbejdet mellem it-brugerne, leverandøren og din it-organisation? Vil du gerne have et selvstændigt arbejdsområde, hvor du får stort ansvar og en stærk it-organisation i ryggen til at levere løsninger, der virker? Så har vi brug for dig som systemforvalter af patientjournalsystemer. Aktuelt er der en opgave med forvaltning af lægepraksissystemet og de integrationer, der gør systemet til regionsklinikkernes digitale hjerte. 

Der er tale om en nyoprettet stilling – antallet af regionsklinikker vokser og vi har brug for at få konsolideret vores it-understøttelse af dem. I forhold til almen lægepraksis er regionsklinikkerne anderledes blandt andet ved at have en stærk it-organisation i ryggen – og det skulle gerne kunne gøre en positiv forskel for både medarbejdere og patienter i klinikkerne.   

Opgaven er placeret i området Patientjournaler i Digitalisering og It, hvor du bliver en del af et stærkt team på 25 med en blanding af projektledere, koordinatorer og klinikere. Men du får mange kontakter ud i hele vores store it-organisation og selvfølgelig til regionsklinikkerne. Du bliver også den centrale kontaktperson for leverandørenaf lægepraksis-systemet (p.t. XMO). 

Dine primære opgaver bliver at: 

  • Være primær daglig kontaktperson i forhold til leverandører  
  • Planlægge og risikovurdere releases og changes 
  • Koordinere med leverandøren, it-drift og support samt de ansvarlige for implementering i klinikken 
  • Afholde regelmæssige møder med regionsklinikkerne 
  • Kommunikere planer til klinikken. 
  • Teste og konfigurere løsningerne i samarbejde med leverandører 
  • Levere 3.-level-support, fejlrette og teste leverancer og integrationer mellem patientjournalsystemer og andre systemer/klinikkernes udstyr. 

Ved større ændringer har du mulighed for at trække på specialiserede kompetencer i forhold til bl.a. projektledelse, test, it-arkitektur etc. Det er vigtigt, at du deler dine informationer og opgaver med teamet omkring dig og bruger dine kolleger til sparring.  

Vi forventer, at du: 

  • har erfaring med processerne i it-systemforvaltning 
  • har gode tekniske kompetencer 
  • er god til dialog med både leverandører og brugerrepræsentanter og at omsætte denne dialog i konkrete handleplaner 
  • er i stand til at arbejde selvstændigt med et arbejdsområde og samtidig dele din viden med kolleger, så de er i stand til at træde til, når du har brug for det 
  • er god til at kommunikere, så brugerne forstår det 
  • kan kommunikere klart til beslutningstagere om de emner, som du har behov for en beslutning om 

Det vil være en fordel, men er ikke et krav, hvis du har erfaring med lægepraksis-systemer eller patientjournal-systemer.  

Hverdagen, der venter på dig 

Vi har en afslappet og let omgangstone i et imødekommende miljø, hvor vi tager godt imod nye kolleger og lægger stor vægt på indføring i arbejdsopgaver og organisation gennem et grundigt introduktionsforløb. Du får en faglig mentor, som hjælper dig til rette med arbejdsopgaverne og de mange kontakter. Vi har løbende 1:1 samtaler og medarbejderudviklingssamtaler, så vi sikrer din trivsel og faglige udvikling. 

 

Er du interesseret? 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdeleder Henrik Thuren på 2492 2426 / henrik.thuren@rm.dk eller it-specialist Martin Gottschalk Højfeldt på 2683 0627 / martin.hoejfeldt@stab.rm.dk 

 

Send din ansøgning senest d. 12. november 2025. Vi forventer at holde samtaler d. 18. November, og du må inden da forvente at skulle lave en personprofil. 

 

Stillingen ønskes besat snarest muligt. 

 

 

Digitalisering og It. Sammen om den digitale transformation - vi gør det nemmere at være ansat og bedre at være borger i Region Midtjylland.

Vi er én af landets største, selvstændige afdelinger, som arbejder med digitalisering og it. Vi er over 600 ansatte, som hver dag går på arbejde for at understøtte vores 36.000 brugere med innovative teknologiske løsninger, stabil drift og kvalificeret support på alle årets dage - døgnet rundt. 

Vi er ikke en traditionel it-afdeling. Vores mål er at være en proaktiv samskaber af brugernære digitale løsninger, som går forrest i den digitale udvikling. Vi stræber efter at fremme meningsfuld innovation og sammenhængende digitale sundhedsoplevelser, der styrker, udvikler og understøtter fremtidens sundhedsvæsen på tværs af sektorer - samtidig med at vi sikrer robust drift og god support til alle vores brugere. Digitalisering og It er hvor innovation og service mødes for at skabe en bedre og mere sammenhængende fremtid for et sundhedsvæsen i verdensklasse. 

Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside eller få et indblik i vores hverdag på LinkedInDu kan også læse regionens digitaliseringsstrategi, som bygger på udvikling af digitale løsninger på patienternes og borgernes præmisser.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale. 

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: IT
Tiltrædelse: 01-01-2026
Arbejdssted: Digitalisering og It
Afdeling:
Patientjournal
Lokation: Olof Palmes Alle 15, 8200, Aarhus N
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid
Primær kontaktperson:
Henrik Thuren Leder
Telefon (Primær kontakt): 2492 2426
Kontakt: Ved administrative spørgsmål HR Konsulent Charlotte Lorenzen på CHALUD@rm.dk
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk