Udviklingsorienteret arbejdsmiljøkoordinator med interesse for psykisk arbejdsmiljø, debriefing og krisehåndtering til fast stilling.

Vil du være med til at forebygge belastningsreaktioner og øge trivsel hos medarbejdere og ledere i Region Midtjyllands Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK)? Så er dette job noget for dig!

I DOK har vi en samfundsmæssig opgave, der involverer at skabe livsforandringer for en meget sårbar gruppe af unge mennesker. I dette arbejde kan man som medarbejder i DOK ende i forskellige belastningssituationer, der kræver professionel opfølgning. Vi har i dag et stort fokus på sikkerhed og trivsel blandt vores medarbejdere, men vi ønsker at styrke området endnu mere. 

Som et led i dette ønsker vi at udvikle og implementere, et nyt koncept for forebyggelse af psykiske belastningsreaktioner, samt håndtering af belastningsreaktioner som en integreret del af hverdagen

Som arbejdsmiljøkoordinator vil du således gøre en forskel, ved at være koordinerende og understøttende funktion, i styrkelsen af arbejdsmiljøet, samt udvikle og understøtte organisationens kriseberedskab, gennem blandt andet undervisning og ledelsessparring. 

Du er den tværgående person, der understøtter læring i organisationen, og har sans for forebyggelse af arbejdsulykker. Du varetager en koordinerende rolle i forbindelse med blandt andet Arbejdstilsynets besøg. 

Du skal selv være med til at forme stillingen og dens indhold. Er du den rette kandidat, men mangler et par specifikke kompetencer, vil der blive fundet relevant efteruddannelse, eller der vil blive etableret et mesterlæreforløb. 

I funktionen vil du få et indgående kendskab til vores medarbejderes arbejdsmiljø og trivsel. Du skal kunne begå dig på flere niveauer og navigere i en politisk ledet organisation. 

Du motiveres af at vide, at din indsats, og det du udvikler sammen med andre, er med til at styrke arbejdsmiljøet, forebygge belastningsreaktioner og øget trivsel hos både medarbejdere og ledere, og indirekte for de unge som er i vores varetægt. 

Om dig
Vi søger en kollega der brænder for arbejdsmiljøarbejdet. De første 2½ år vil du være projektleder for udvikling af koncept for debriefing og defusing. Det indebærer alt fra udvikling til implementering af konceptet i samarbejde med ledere og medarbejdere i DOK. Du vil herudover skulle varetage arbejdsmiljøkoordinatoropgaven, hvor dine opgaver spænder fra at svare på spørgsmål om arbejdsmiljø fra dag til dag, til at sikre systematisk vidensopsamling og læring i organisationen. 

  • Du har en bred arbejdsmiljøviden, med kompetencer i psykisk arbejdsmiljø 
  • Du har erfaring med at undervise frontpersonale, og udvikle indsatser i et tværfagligt samarbejde 
  • Du er initiativrig, selvstændig og har projektledelseskompetencer 
  • Du har en positiv og løsningsorienteret tilgang, er pragmatisk og formår at navigere i en politisk styret organisation, med respekt og forståelse for løsningen af kerneopgaven 
  • Som person er du imødekommende, opsøgende, lyttende og eksekverende
  • Du er en person, som er vant til at arbejde selvstændigt, og som andre opfatter som rolig og med påvirkningskraft. Du ser oftest uforudsete problemer, som muligheder for kreativ problemløsning.

Der er tale om en nyoprettet funktion, som du selv skal være med til at udvikle. Du kommer til at skulle arbejde på tværs af flere matrikler, og i de fleste af organisationens lag, med kontakt til mange forskellige faggrupper. Vi forventer at du kommer til at indgå i et netværk af personer, som har tilsvarende funktioner på tværs af det regionale socialområde i Region Midtjylland. 

Arbejdsopgaver

  • Medudvikler af konceptet for defusing og debriefing, i samarbejde med ledere og arbejdsmiljørepræsentanter i DOK
  • Tovholder på APV, TULE og anmeldelser i EASY
  • Rådgive om og facilitere, tiltag til forebyggelse af psykiske belastningsreaktioner og arbejdsulykker, samt initiativer der kan styrke det psykiske arbejdsmiljø.
  • Understøtte afdelingernes indsamling af data, bearbejdelse og læring af data på arbejdsmiljøområdet. Herunder udarbejdelse af analyser 
  • Koordinering af tilbagemeldinger til Arbejdstilsynet
  • Understøtte uddannelsesaktiviteter om arbejdsmiljø og øget trivsel i organisationen.
  • Revidere og vedligeholde retningslinjer og instrukser i e-DOK relateret til arbejdsmiljø.

Vi tilbyder 

  • Et spændende og bredt job med muligheder for udvikling – også af egne ansvarsområder
  • Du bliver en del af Region Midts arbejdsmiljønetværk der mødes ca 4 x årligt 
  • En alsidig hverdag på vores fire institutioner, som gør en forskel for de sårbare børn og unge som er i vores varetægt
  • Et job med frihed og fleksibilitet i tilrettelæggelse af opgaveløsningen
  • Fagligt stærke kollegaer og et berigende tværfagligt samarbejde med kollegial supervision
  • Fokus på balance mellem arbejds- og familieliv samt arbejdsmiljø
  • Du vil få en arbejdsdag med stor variation, og som både vil tilbyde en stor grad af selvplanlægning, men også kræve omstillingsparathed.

Du bliver ansat i Administration og Udvikling, som er afdelingen, hvor specialområdets tværgående drifts- og udviklingsopgaver er samlet. 

Opgaverne løses af 11 dedikerede og specialiserede medarbejdere inden for HR, løn, arbejdstidsplanlægning, IT, økonomi, ledelsesbetjening, kursusadministration og tværgående udviklingsopgaver. Samt koordineringsopgaver i arbejdsmiljø-, magtanvendelses- og sundhedsområdet.

Administration og Udvikling er i en udviklingsproces, der har til formål at styrke afdelingens eksekvering og opgavevaretagelse på tværs af specialområdet. Denne udviklingsproces vil du blive en del af og få mulighed for at præge. 

Vi tilbyder en arbejdsplads med et stærkt fællesskab hvor vi vil hinanden. Vores positive menneskesyn beror på den grundliggende erfaring at vi som ansatte, af natur er ansvarlige og ordentlige, både i samarbejdet med hinanden og i vores opgaveløsninger.

Vi tilbyder en grundig introduktion til opgaven og specialområdet, herunder et introprogram der sikrer, at du får kendskab til relevant information og læring, for at du kan løse dine opgaver og blive en del af vores specialområde.

Du vil referere til områdeleder for Administration og Udvikling, men opgavemæssigt have selvstændige opgaver fra hele områdeledelsen. 

Om DOK

Specialområde Kriminalitetstruede og Dømte Børn og Unge (DOK) er en del af det specialiserede socialområde i Region Midtjylland. Sammen har vi den fælles vision at understøtte borgerne i at udleve ønsker, håb og drømme. 

DOK består af behandlingsinstitutionerne: Grenen-Glesborg, Grenen-Dalstrup, Koglen og MultifunC. 

I specialområde DOK er kerneopgaven at levere ydelser på et højt specialiseret niveau, til nogle af de allermest udsatte børn og unge i Danmark. 

Der er i specialområdet både delvis lukkede, sikrede og særligt sikrede pladser – fordelt på 11 afdelinger. Dette medvirker til at skabe sammenhængende forløb for de unge, og dermed understøtte en positiv personlig og social udvikling. Behandlingen bygger på en solid viden om, at motivation og læring opnås via aktiviteter med ansvarlige og tydelige voksne, der kan og vil de unge.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår aftales i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og forhandlingsberettigede organisation.

Dit tjenestested bliver delt mellem vores institutioner MultifunC i Viby og Grenen i Glesborg på Djursland. Som nævnt skal du også løse opgaver på vores andre institutioner, som er Koglen i Stakroge og Grenen i Dalstrup. 

Vi forventer, at du har kørekort og adgang til egen bil, da der vil være transport mellem institutionerne. 

Stillingen er en fastansættelse og som udgangspunkt en fuldtidsstilling, med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen med fleksibel arbejdstid. 

Alle matrikler i Region Midtjylland er røgfrie, hvilket indebærer, at du ikke ryger i arbejdstiden. 

Der indhentes straffeattest- og børneattest inden ansættelse.

Ansættelse senest den 1. april.

Ansøgningsfrist søndag den 19. februar 2025

Vi forventer at afholde bedømmelsessamtaler mandag den 24. februar 

Har du spørgsmål til stillingen, kan du ringe til Områdeleder Louise Ægidius på tlf 2029 3979 eller konst. Områdechef Anne E. Hegelund på telefon 2437 5581. 

Vi ser frem til at møde den rette kandidat til jobbet.

 

 

 

 

 

 

 

 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

Ansøg
Del i dit netværk Del på Facebook Del på X Del på LinkedIn Udskriv Tip en ven
Frist:
Stillingsbetegnelse: AC-medarbejder
Tiltrædelse: 01-04-2025
Arbejdssted: Socialområdet
Afdeling:
DOK MultifunC Tværgående
Lokation: Damagervej 26 A, 8260, Viby J, Danmark
Beskæftigelsestype: Fast
Arbejdstid: Fuldtid, Dag
Primær kontaktperson:
Louise Ægidius Midl. områdeleder
Telefon (Primær kontakt): 2029 3979
Kontakt: 2029 3979
Telefon: 2029 3979
  • Kontaktinfo
  • Regionshuset Viborg
  • Skottenborg 26, 8800 Viborg
  • Postboks 21
  • Tlf: 7841 0000
  • Email: Kontakt@regionmidtjylland.dk
  • www.rm.dk