Region Midtjylland søger en kompetent strategisk indkøber med fokus på godt købmandskab
Region Midtjylland søger en fagligt dygtig kollega til at forhandle aftaler, der er økonomisk og kvalitetsmæssig holdbare, og der sikrer tilfredse slutbrugere.
Kan du tilføre værdi til indkøbsprocessen og lave en god aftale? Har du gode samarbejds- og forhandlingsevner samt en solid praktisk erfaring med indkøb i en kompleks organisation? Er du analytisk, strategisk og besidder evnen til at skabe gode relationer? Så opfordrer vi dig til at søge vores ledige stilling som strategisk indkøber.
Om Region Midtjylland og afdelingen Indkøb & Medicoteknik
Region Midtjylland køber årligt varer- og tjenesteydelser for 8 mia. kr. fordelt på 1.350 kontrakter med 400 leverandører – det hele dækker over en stor mængde forskellige ydelser og 100.000 aftalebelagte varer. Aftalerne indgås og driftes centralt via afdelingen Indkøb & Medicoteknik og spænder vidt fra komplekse kliniske varer som hjerteklapper, over volumenvarer som engangshandsker, til tjenesteydelser som transport mellem regionens hospitaler.
Indkøb & Medicoteknik gennemfører bl.a. EU-udbud og indgår fælles indkøbsaftaler på vegne af hele regionen samt estimerer besparelsespotentialer på indgåede aftaler.
I stillingen som strategisk indkøber bliver du ansvarlig for at sætte rammerne for de indkøb af varer og tjenesteydelser, der ikke er omfattet af EU-udbud. Opgaverne inkluderer også markedsafdækning, tilbudsindhentning og forhandling. Du vil komme til at arbejde sammen med hospitalerne og leverandørerne omkring dette. Der vil være fokus på at opnå den optimale aftale med særlig opmærksomhed på kvalitet, bæredygtighed, økonomi og forsyningssikkerhed.
Du bliver en del af Indkøb & Medicotekniks forhandler-team, som aktuelt består af 4 erfarne medarbejdere.
Opgaverne består bl.a. i at:
- Analysere og optimere regionens indkøb, bl.a. forbrugs- og købsadfærd. Herunder fokus på regionens ambitiøse målsætning omkring bæredygtighed
- Estimere og beregne besparelser
- Føre dialog med såvel markedet som med regionens hospitaler og fællesfunktioner
- Sikre, at der altid er et match mellem indkøb og det, som forretningen forventer
- Gennemføre projekter – inkl. analyser, kontraktindgåelser og håndtering af interessenter
- Sikre en god implementering af de indgåede aftaler
Vi søger en kollega med udprægede og dokumenterede ”købsmands”-egenskaber, der:
- Forstår 'kunsten' at forhandle optimale priser og vilkår, selv når der kun eksisterer én leverandør og i et marked udfordret af prisstigninger
- Holder fokus på og løbende forbedrer betingelser og indkøbspriser samt gennemfører benchmarking i markedet
- Trives med en bred kontaktflade og evner at navigere samt holde fokus på flere forskelligartede opgaver på én gang
- Er kendt for sit engagement og en positiv og professionel attitude
- Har kendskab til leverandør/producent set-up samt det sammenspil, der er mellem parterne for at få enderne til at mødes, og så det er til gavn for regionen
- Besidder analytiske evner og er i stand til at fremstille gennemarbejdede beslutningsoplæg
- Har en erhvervsøkonomisk uddannelse (fx fra universitetet eller Erhvervsakademiet) og/eller relevant erfaring - f.eks. fra en indkøbsfunktion i en større offentlig eller privat virksomhed
- Har et kendskab til det nationale og internationale producent- og leverandørmarked
- Kan skabe økonomiske og kvalitetsmæssige resultater samt sikre tilfredse slutbrugere
- Har personlig robusthed, gennemslagskraft, et udpræget drive og følger tingene til dørs
Vi kan tilbyde en spændende fast stilling med
varierede og udfordrende opgaver med fokus på "rette vare til rette tid til rette pris" til gavn for sundhedsvæsnet. Vi vægter en høj grad af faglighed blandt vores medarbejdere, og kompetenceudvikling er en naturlighed.
Der tilbydes fleksibilitet i form af mulighed for hjemmearbejdsdage og metodefrihed i forhold til opgaveløsning. Det forventes, at du i stor udstrækning selv planlægger arbejdet, og du har også mulighed for selv at påvirke stillingen og de faglige potentialer, der udforskes.
Du vil få hjælpsomme og humørfyldte kolleger med mange forskellige kompetencer, bl.a. sundhedsfaglig indsigt, og de vil sammen med hospitalerne hjælpe dig med at komme i mål med opgaverne.
Desuden vægter vi det sociale liv og sammenholdet på arbejdspladsen højt, og du vil derfor opleve en god tone og et godt socialt miljø. Her er rig mulighed for at deltage i forskellige sociale arrangementer samt arrangementer tilrettelagt at vores sundhedsudvalg.
Løn- og ansættelsesvilkår
Hovedtjenestestedet er Indkøb & Medicoteknik, Olof Palmes Allé 15, 8200 Aarhus N.
Der er tale om en fast fuldtidsstilling på 37 timer inkl. betalt frokostpause og med flekstidsordning.
Ansættelsen sker med reference til områdeleder Kristina Aadal Lund.
Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende regler om Ny Løn.
Det tilstræbes, at ansættelsen finder sted pr. 1 august 2025 eller snarest muligt. Det er naturligvis muligt at afholde ferie i august.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
- Områdeleder Kristina Aadal Lund: Tlf. 4028 6082 / Mail Kristina.Aadal.Lund@rm.dk
- Indkøber/ Procurement Manager Ulrik Skyth: Tlf. 2327 1479
- Indkøber/ Procurement Manager Jane Girke Nordlander: Tlf. 4046 5427
1. samtalerunde afholdes torsdag den 22. maj 2025, og en evt. 2. samtalerunde vil blive afholdt mandag den 26. maj 2025. Der indkaldes med kort varsel til begge samtalerunder.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er torsdag den 15. maj 2025.
Ansøgninger modtages kun via vores elektroniske rekrutteringssystem. Vælg det anførte link for at søge stillingen.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Bliv en del af en spændende afdeling
Indkøb & Medicoteknik er en regionsdækkende enhed med ca. 200 ansatte, som har ansvaret for indkøb, logistik og medicoteknik i hele Region Midtjylland:
- Vi står for alle regionens udbud, indkøbsaftaler og kontrakter,
- Vi har ansvaret for varelogistikken, lige fra varen bestilles, til den leveres rette sted i regionen, hvilket også indebærer regionens fælleslager, der drives af en privat partner,
- Vi anskaffer, drifter og vedligeholder det medicotekniske udstyr på regionens hospitaler og rådgiver hospitalerne på området.
Desuden arbejder vi for en bæredygtig udvikling af regionen. Vi indtænker regionens mål om mindre CO2-aftryk, mindre affald og mere genanvendelse i opgaveløsningen på alle vores ansvarsområder. Sammen med Center for Bæredygtige Hospitaler, der er en del af Indkøb & Medicoteknik, dækker vi næsten hele opgaven med Cirkulær Økonomi i Region Midtjylland.
Læs mere om, hvordan det er at arbejde hos os på vores karriereside.
Eller få et indblik i vores hverdag på LinkedIn.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.